رئیس سازمان استاندارد:
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه موجب اختلال در صادرات ایران نشد و صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۹، با وجود تمام کارشکنی‌ها و موانع و تحریم‌ها، ۳۵ میلیارد دلار و معادل صادرات نفت بود.
کد خبر: ۹۶۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 31 May 2021

تحریم‌های ظالمانه موجب اختلال در صادرات کالا نشد

 

به گزارش تابناک سمنان غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد صنعتی عقاب افشان واقع در شهرک صنعتی سمنان ابراز داشت: مطلوبیت وضعیت صادرات نشان‌دهنده کیفیت بالای تولیدات داخلی و یافتن بازارهای پایدار جدید است.

وی اظهار داشت: پیش از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا، صادرات غیرنفتی کشور بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار در سال بود.

وی افزود: ابتدای سال بسته‌های حمایتی در روند ترخیص کالا صادر شد و موانع موجود تا جای ممکن برطرف شد به طوری که توقفی در صادرات و واردات از بابت استاندارد ایجاد نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان ملی استاندارد مانند تمام ارگان‌ها موظف است در راستای تحقق شعار سال اقدام کند از این رو علاوه بر رعایت حقوق مصرف کننده در بررسی استعلام کالاهای تولیدی، حمایت از تولیدکننده را نیز در دستور کار دارد.

شریعتی بیان کرد: سفرهای استانی به منظور ملاقات با تولیدکنندگان برجسته دارای استانداردهای اجباری و بررسی مشکلات و موانع آنان از نزدیک است که بتوان با ارائه راه‌حل موثر در راستای رفع موانع تولید و تحقق شعار سال گام برداشت.

وی افزود: استان سمنان ۲ هزار واحد صنعتی دارد که ۶۵۷ واحد دارای استانداردهای اجباری است و یکهزار و ۳۵۶ پروانه در این زمینه صادر شد از این رو سمنان،  استان صنعتی مهمی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استاندارد و محیط زیست با یکدگیر عجین هستند گفت: تدوین و رعایت استاندارد در نهایت منجر به کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت هوا و در نتیجه محافژت بیشتر از محیط زیست می‌شود.

شریعتی به منظور بازدید از پنج واحد صنعتی شهر سمنان به این شهر سفر کرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار