امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نقش مسئولان در صلاح و فساد جامعه بیش از نقش مردم است، افزود: بنابراین بایسته است مردم هر جامعه نهایت حساسیت و احساس مسئولیت در انتخاب روسا و مدیران جامعه خود داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 01 June 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که «شباهت مردم به امیران و حکمفرمایانشان بیشتر است تا شباهت آنان به پدرانشان»، گفت: در بررسی میزان تاثیر صلاح و فساد مردم و حاکمان بر روی یکدیگر و تعیین اینکه کدام یک از این 2 گروه بیشتر روی دیگری تاثیر دارند، به نظر می رسد تاثیر حاکمان بر مردم بیشتر از تاثیر مردم بر حاکمان باشد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نقش مسئولان در صلاح و فساد جامعه بیش از نقش مردم است، افزود: بنابراین بایسته است مردم هر جامعه نهایت حساسیت و احساس مسئولیت در انتخاب روسا و مدیران جامعه خود داشته باشند.

 

وی با شااره به اینکه مردم حاکمان خویش را افرادی موفق، صاحب قدرت و نفوذ دانسته و آنان را الگوی خود قرار می دهند، عنوان کرد: یک حاکم، مسئول و مدیر با نشاط، امیدوار، پرتلاش و دارای برنامه بر روی مردم خویش تاثیر مثبت می گذارد.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: همچنین اگر مدیر و رئیس یک مجموعه، فردی تنبل، بی انگیزه، ترسو، خودباخته، بی نظم و بی برنامه باشد این رذایل به مجموعه تحت امر او سرایت می کند.

 

وی این مسئله را از اسرار حساسیت دین بر پاکی و عدالت حاکمان و سخت گیری بر آنان عنوان کرد و اظهار داشت: آموزه های دینی و سخنان بزرگان دین موید این مطالب است چنانچه پیامبر (ص) می فرمایند «2 گروه از امت من هستند که اگر صالح باشند یا فاسد، صلاح و فسادشان به امت سرایت می کند؛ که این افراد عالمان دین و حاکمان هستند».

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر جامعه را به راکبان یک اتوبوس تشبیه کنیم راننده آن مدیر و مسئول جامعه است، تصریح کرد: اگر راننده فردی سالم، با تجربه، دارای وجدان کاری و مسئولیت پذیر باشد اتوبوس را به مقصد می رساند هر چند مسافران آن خواب، بی نظم و دارای مشکلات عدیده اخلاقی باشند.

 

وی ادامه داد: اما چنانچه راننده ناشی، بی مسئولیت، گیج و ناهشیار باشد اتوبوس را به قعر دره نابودی می فرستد هر چند مسافرانی هشیار، با ادب، فرهیخته و منظم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار