رییس پلیس فتا فارس در خصوص عدم شناخت و نداشتن دانش کافی برخی از شهروندان در حوزه ارز دیجیتال منجر به کلاهبرداری از آنها شده است، هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 01 June 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا فارس: رییس پلیس فتا استان فارس "سرهنگ حشمت سلیمانی" در تشریح این موضوع گفت: در پی افزایش پرونده‌های قضایی با محوریت کلاهبرداری کوین ATC، این موضوع در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای ماده 21 قانون جرایم رایانه ای مصوب 1388 و ماده 215 قانون مجازات اسلامی و ماده 148 قانون آیین دادرسی کیفری، فعالیت مجرمانه‌ی وب‌سایت‌های www.ai.trade.com و www.exchange.aitrades.com و www.aitrades.com و کوین ATC برای این پلیس محرز شده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: ساده ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌‌های جعلی و فروش این ارز دیجیتال به افراد ناآگاه از طریق وبسایت‌های اعلامی است و از آنجا که وسیله مجرمانه در جهت کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در حد گسترده و وسیع می باشد، لذا از سرمایه گذاری و فعالیت در این وب‌سایت ها خودداری کنند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: با توجه به این نکته که هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارزها وجود نداشته، لذا وب‌سایت‌های جعلی بسیاری در این زمینه فعالیت کرده که فاقد مجوز می‌باشند.

رییس پلیس فتا فارس از هموطنان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار