حجه الاسلام حسین روحانی نژاد در جریان این بازدید با بیان اینکه توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) کاری ماندگار و کم نظیر است، اظهار داشت: همت والای مسوولان و مدیران خدوم در بنیاد مسکن کشور به‌ویژه پیگیری مجدانه رئیس بنیاد مسکن کشور موجب شد که فضایی آبرومند و شکیل در این مکان ایجاد شود که چون خورشیدی تابناک در سومین حرم اهلبیت می‌درخشد.
کد خبر: ۹۶۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 08 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجه الاسلام حسین روحانی نژاد در جریان این بازدید با بیان اینکه توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) کاری ماندگار و کم نظیر است، اظهار داشت: همت والای مسوولان و مدیران خدوم در بنیاد مسکن کشور به‌ویژه پیگیری مجدانه رئیس بنیاد مسکن کشور موجب شد که فضایی آبرومند و شکیل در این مکان ایجاد شود که چون خورشیدی تابناک در سومین حرم اهلبیت می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در این بازدید که با همراهی مدیر کل بنیاد مسکن فارس و نماینده ولی فقیه در این بنیاد انجام شد افزود: اجرای طرح توسعه و شروع فعالیت های عمرانی در مسجد جامع و فضاهای پیرامون آستان حضرت شاهچراغ (ع) تکمیل کننده این فعالیت ها است و امید است با پیگیری مجدانه مسوولان استانی و کشوری تداوم طرح توسعه به زودی کلید بخورد.

حجه الاسلام روحانی نژاد اضافه کرد : بنیاد مسکن علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و کم برخوردار در اجرای طرح های مبتنی بر فرهنگ و معنویت از جمله توسعه آستان حضرت معصومه (ع) و توسعه آستان حضرت شاهچراغ (ع) پیشگام بوده است.

وی محور اصلی این فعالیت ها را توسعه فضای معنوی در شهرها دانست و آن را از جمله رسالت‌های اصلی بنیاد مسکن عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را افتخاری برای جامعه اسلامی دانست و افزود: این طرح با شکوه و منطبق با هنر و معماری اسلامی متعلق به همه مردم و برای رفاه و استفاده معنوی زائران و مجاوران است.

وی خاطر نشان کرد : این طرح باشکوه و زیبا پیرو سفر مقام معظم رهبری آغاز شد و با اندیشه متعالی معظم له به مبنی بر نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت علیهم السلام به وجود آمد.

گفتنی است طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) از سال ۹۱ در شیراز کلید خورد و اکنون در اختیار مردم و مسافرین و گردشگران قرار گرفته است و این مدت کوتاه ترین زمان ممکن برای اجرای طرحی با این عظمت و شکوه است.

طرح ساختمان‌ها شامل یک صحن وسیع و زیبا به وسعت ۱۱ هزار متر مربع است که همه جنبه های معماری آن در عین سادگی با شکوه است .

برچسب ها: حرم ، شاهچراغ ، توسعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار