وحید یگانه بیان کرد: بیشترین میزان واکسن تزریق شده مربوط به استرازنکا و در یک نوبت بوده که تاکنون۶۰ هزار و ۹۳ دوز از این نوع واکسن در این شهرستان ها و به گروه های هدف تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 13 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه، اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۵۵ دوز طی دو مرحله به این گروه های هدف تزریق شده که ۱۵ هزار و ۴۶۸ از این تعداد از نوع اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم و استرازنکا بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان واکسن تزریق شده مربوط به استرازنکا و در یک نوبت بوده که تاکنون۶۰ هزار و ۹۳ دوز از این نوع واکسن در این شهرستان ها و به گروه های هدف تزریق شده است.

یگانه گفت: بر این اساس تاکنون یک هزار و ۱۳۹ دوز تزریق اول اسپوتنیک، ۷۴۹ دوز نوبت دوم اسپوتنیک، ۲۰۰ دوز نوبت اول بهارات، ۱۸۷ دوز نوبت دوم بهارات، پنج هزار و ۵۹۹ دوز نوبت اول سینوفارم، یک هزار و ۵۰۱ دوز نیز نوبت دوم سینوفارم تاکنون در شهرها و مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان تزریق شده است.

وی همچنین به رنگ بندی بومی مناطق که ابتکار و شروع آن نیز از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان بوده است و هم اینک به در بسیاری ازمناطق کشور اجرایی می شود، اشاره کرد و گفت: بر اساس این رنگ بندی همه روستاها وبخش ها به لحاظ میزان مبتلایان و وضعیت کرونایی مورد رصد دقیق قرار می گیرد.

او بیان کرد: بر اساس همین رنگ بندی انجام شده هم اینک برخی مناطق و روستاهای شهرستان های لارستان، خنج و اوز وضعیتی قرمز و خطرناک دارند وباید تدابیر و تمهیدات ویژه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی در این مناطق بیش از پیش صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: وضعیت روستای بریز لارستان و برخی مناطق دیگر با وجود شناسایی چندین مورد کرونای هندی و انگلیسی همچنان قرمز و رو به بحرانی شدن است و البته روستای بریز که از هفته قبل قرنطینه کامل شده تا پایان این هفته همچنان این وضعیت بر آن حاکم است.

وی با اشاره به ورود کرونای هندی و آفریقایی در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق جنوبی و استان هرمزگان و سرایت آن به لارستان افزود: با توجه به ارتباطات گسترده مردم شهرهای جنوبی فارس با برخی استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس احتمال بروز موج جدید و افزایش مبتلایان در این منطقه وجود دارد.

یگانه با بیان اینکه ۸۹درصد جمعیت تحت پوشش در شهرستان های لارستان، خنج و اوز تاکنون در زمینه بیماری کووید ۱۹ غربال گری شده اند، گفت: این میزان در سه مرحله بوده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در مرحله اول طرح غربالگری ۲۶۵ هزار و ۵۶۰ نفر، در مرحله دوم ۱۹۳ هزار و ۲۱۳ و در مرحله سوم این طرح نیز ۲۵۸ هزار و ۵۱۸ نفر از جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی لارستان غربالگری شده‌اند.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان تعداد بهبود یافتگان در سه شهرستان لارستان، اوز و خنج از آغاز بروز ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۴۵۱ نفر و شمار جانباختگان ناشی از کرونا در این مناطق ۲۱۳ نفر اعلام شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب ها: تزریق ، واکسن ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار