باید اشاره کرد که متاسفانه در ادوار گذشته در انتخاب شهردار شیراز، شهری در تراز جهانی خوب عمل نشده درحالیکه شهرهایی هم تراز نظیر اصفهان و مشهد با انتخاب شهردارانی کارآمد، توانمند و درحد حتی وزارت، توانسته اند گوی سبقت را از شیراز بربایند.
کد خبر: ۹۷۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 04 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: انتخابات ۱۴۰۰ با وجود تمامی مشکلات، سنگ اندازی های داخلی و خارجی و تبلیغات دشمنان به نحو مطلوبی برگزار شد و طبق پیام رهبری پیروز بزرگ انتخابات، ملت ایران بودند.

انتخاباتی که با اقبال مردم به جریان انقلابی همراه بود و با اختلاف زیاد آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب شناخته شده و همچنین منتخبین شوراهای اسلامی شهر از جمله شیراز مشخص شدند.

در شیراز همچون اغلب شهرهای کشور لیست جریان انقلابی موسوم به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای شهر موفق به کسب ۱۰ کرسی از ۱۳ کرسی شده و سه کرسی دیگر نیز به افراد نزدیک به این جریان تعلق گرفت تا پس از شورای تقریبا یکدست اصلاح طلب در دوره پنجم برای شهر شیراز، شورای ششم کلانشهر شیراز در دست جریان انقلابی قرار گیرد.

حال که دیگر تکلیف انتخابات روشن شده و رئیس جمهور منتخب در کنار منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص شده‌اند و همگی به نام انقلاب و جریان انقلابی بر سر کار آمده اند، هیچگونه خطا و اشتباهی قابل قبول نبوده و باید همه نیروهای متعهد و متخصص با روحیه انقلابی و جهادی تنها به فکر خدمت به مردم و رفع مشکلات بی شمار آنان باشند و مبادا روزی برسد که هدف را کسب قدرت قرار دهند که آنگاه مردم همچون انتخابشان وارد صحنه شده و این بار مهر رد بر پیشانی آنان خواهند زد.

منتخبین مواظب مغرور شدن خود و اطرافیان بوده و از نفوذی‌های فرصت طلب، ناباب و فاسد نباید غافل شد، برخی اکنون به دنبال فرصت هایی هستند درحالیکه تا ساعتی پیش از اعلام نتایج انتخابات، کوچکترین سراغ و احوالی از کاندیدا نمی پرسیدند و حتی بسیاری در ستادهای رقیب نیز فعال بوده اند.

حضور این افراد ممکن است تبعاتی نه چندان مطلوب نبوده بلکه موجب سخن چینی و اختلاف افکنی میان منتخبین شورای ششم باشد که باید بسیار با دقت در برقراری روابط ورود کنند.

باندبازی در داخل و بیرون شورای شهر شیراز از دیگر آسیب هایی است که شورای جدید شهر را تهدید کرده و باعث کم کاری و فراموشی از اصل کار که خدمت به مردم باشد، می گردد و انحراف از مسیر خدمت و دچار فساد مالی و اخلاقی شدن را می توانند سبب شود.

در سازماندهی مسئولیت های داخل شورا و انتخاب شهردار، تقوا، شایسته سالاری، تناسب تخصص، تجربه، توان و انگیزه کاری افراد را در نظر گرفته و با حب و بغض هیچگونه عملی که خلاف مصالح شهر و شهروندان باشد را صورت ندهند.

در هیچ یک از قراردادهای شهرداری، اعضای منتخب، وابستگان و شرکت هایی که به نوعی در آن منافعی دارند و یا شایبه منفعت طلبی دارد، وارد نشده که تنها به بدنامی کل جریان انقلابی منجر خواهد شد.

اصل شایسته سالاری و کارآمدی باید در شورای ششم به وضوح متبلور باشد و بنا به ضعف و ناکارآمدی شورای پنجم کلانشهر شیراز چه بهتر و مطلوب تر است که منتخبین فعالیت و کار خود را هرچه زودتر آغاز کنند.

از مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیم شورا برای یک شهر که انتخاب شهردار باشد، نمی توان به سادگی عبور کرد. چشمان مردم منتظر تصمیم منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز است تا شهرداری متعهد، متدین، متخصص، کارآمد، انقلابی و جهادی را برای چهارسال آینده شیراز انتخاب کنند.

باید اشاره کرد که متاسفانه در ادوار گذشته در انتخاب شهردار شیراز، شهری در تراز جهانی خوب عمل نشده درحالیکه شهرهایی هم تراز نظیر اصفهان و مشهد با انتخاب شهردارانی کارآمد، توانمند و درحد حتی وزارت، توانسته اند گوی سبقت را از شیراز بربایند.

در پایان با بیان اینکه پاسخگویی و در دسترس بودن منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز از جمله انتظارات مردم و رسانه ها می باشد، ذکر این نکته ضروری است که رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس بنا بر رسالتی که عهده دار هستند، کلیه طرح ها، برنامه ها و اقدامات شورای ششم را از ابتدا همچون شوراهای پیشین رصد خواهد کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا کم کاری، صدای بیدار مردم شیراز برای مطالبه از شورای منتخب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار