جامعه عشایری استان فارس با تولید سالانه افزون بر ۲۰ هزار تن گوشت قرمز نقش تعیین کننده‌ای در کمک به اقتصاد و رونق تولید در این استان دارند.
کد خبر: ۹۷۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 07 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد طمراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از توزیع ۲۹۰ هزار تن نهاده‌های دامی به مجتمع‌های دامی استان خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت رقمی افزون بر ۲۵ هزار تن خوراک دام از طریق کارخانه‌های صنعتی در سطح استان خریداری و بین واحد‌های دامی استان توزیع شده است.

او گفت که در کنار توزیع نهاده‌های دامی، خرید تضمینی دام‌های عشایر از دیگر اقدام‌ها و طرح‌های این سازمان در شرایط سخت خشکسالی برای کمک به دامداران و واحد‌های دامی به دلیل کاهش ذخیره گیاهی و علوفه‌ای در سطح مراتع بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: همچنین از دیگر اهداف خرید دام‌های مازاد عشایر اعم از سبک و سنگین کوتاه کردن دست دلالان است.

او یادآور شد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی اجرای این طرح را به گونه‌ای پیش بینی و اجرایی کرده که دامدار و آن فرد عشایری در فروش دام زنده خود ضرر نبیند و میانگین خرید هر کیلوگرم دام زنده حدود ۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است؛ در کل کشور رقمی افزون بر یک میلیون راس دام باید خرید تضمینی شود که در استان فارس بر اساس برآورد انجام شده بیش از ۱۰۰ هزار راس دام از جامعه عشایری خرید خواهد شد.

طمراسی یادآور شد: همچنین به ازای هر کیلوگرم نیز سه کیلوگرم جو در اختیار هر دامدار و فرد عشایری قرار می‌گیرد تا بتواند بخشی از مشکلات و تنگنا‌های موجود ناشی از کمبود نهاده‌های دامی و خطرات ناشی از خشکسالی را جبران کند.

او تصریح کرد: استان فارس مقام چهارم تولید شیر، مقام اول تولید گوشت قرمز و همچنین از نظر تعداد دام‌های سبک نیز رتبه نخست کشور را داراد.

جامعه عشایری استان فارس با تولید سالانه افزون بر ۲۰ هزار تن گوشت قرمز نقش تعیین کننده‌ای در کمک به اقتصاد و رونق تولید در این استان دارند.

با وجود آنکه عشایر بیشترین نقش و سهم را در تامین و کمک به اقتصاد جامعه از جمله گوشت و لبنیات دارند، اما همچنان با مشکلات و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف و زیرساختی مواجه هستند.

برچسب ها: تولید ، تولید گوشت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار