مشترکان با بهینه سازی مصرف برق در ساعات اوج مصرف می‌توانند علاوه بر کاهش برق مصرفی، هزینه‌های برق خود را نیز مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۷۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 11 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۲ شروع شده و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد، گفت: مشترکان در این ساعت‌ها از بکارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت‌های انتهایی شب یا صبح‌ها منتقل کنند.

طالبی افزود: استفاده از دورکند کولر‌های آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی دمای آسایش، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از نور روز به جای نور لامپ از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان فارس ادامه داد: امسال گرمای بی سابقه هوا نسبت به میانگین ۲۰ سال اخیر سبب راه اندازی زودهنگام وسایل سرمایشی و کاهش نزولات آسمانی نیز منجر به زودتر وارد مدار شدن چاه‌های کشاورزی شده که همین عوامل رشد ۵۰ درصدی مصرف برق در استان فارس را به همراه داشته است.

طالبی گفت: در استان فارس بخش کشاورزی حدود ۵۰ درصد، مشترکان خانگی ۴۳ درصد و بخش صنعتی حدود ۷ درصد از مصرف برق شرکت توزیع برق استان را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهارداشت: مصرف شرکت توزیع برق استان فارس در ساعات اوج مصرف در تابستان حدود ۲ هزار مگاوات ساعت هست که این میزان با همکاری بخش‌های کشاورزی و صنعتی در ساعات اوج مصرف حدود ۵۲۰ مگاوات ساعت کاهش می‌یابد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان فارس افزود: مشترکان خانگی نیز با صرفه جویی ۱۰ درصدی و انتقال مصرف برق از ساعات پر بار شبکه به ساعات کم بار می‌توانند سهم بسزایی در به حداقل رساندن خاموشی‌های اضطراری برق داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار