عضو شورای شهر همدان از وضعیت تنظیم بازار در همدان انتقاد کرد و گفت: تنظیم بازار در همدان دچار شعارزدگی شده است.
کد خبر: ۹۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 22 September 2015
عضو شورای شهر همدان از وضعیت تنظیم بازار در همدان انتقاد کرد و گفت: تنظیم بازار در همدان دچار شعارزدگی شده است.

به گزارش تسنیم؛  حسین قراباغی  در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان اظهار داشت: متاسفانه مقداری از واقعیت در زمینه تنظیم بازار دور شده‌ایم که این مسئله برای مردم آسیب به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در چنین جلساتی آسیب‌شناسی بیشتری صورت گیرد، عنوان کرد: اکتفا کردن به آمار و ارقام نمی‌تواند مشکلی از مردم در زمینه بازار حل کند و نیاز است تا تمامی مسائل به صورت کارشناسی مطرح و بررسی شود.

قراباغی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم در بازار همدان با وجود عرضه زیاد چرا گران شده است، تصریح کرد: مردم همدان نسبت به افزایش قیمت مرغ معترض هستند و این افزایش قیمت به سبب وجود دلالان در بازار مرغ همدان است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی افزایش قیمت بالایی داشته‌اند، بیان کرد: مدیران باید واقع‌بینانه تر در جلسات تنظیم بازار حضور پیدا کده و تغییرات قیمتی را در سفره مردم ببینند نه اینکه تنها به آمار و ارقام اکتفا کنند.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه اختلاف قیمت میوه در سرگذر همدان بسیار زیاد است، اظهار داشت: میوه‌های فصلی افزایش قیمت بسیاری داشته و تفاوت قیمت میوه‌ها نیز باعث اعتراض مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت مردم را بدبین می‌کند، تاکید کرد: باید در زمینه تنظیم بازار به صورت واقع بینانه وارد شده و از شعارزدگی دور شویم چراکه مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

معاون فرماندار همدان با تاکید بر اینکه کمبود کالا در بازار همدان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در بازار همدان کمبود کالا وجود نداشته و مشکلی از نظر تامین کالا نیز وجود ندارد.

حسین افشاری با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با افزایش قیمت هشت تا ۱۰ درصدی قیمت مرغ مواجه هستیم، افزود: افزایش قیمت مرغ زنده و کاهش جوجه‌ریزی از عوامل موثر در افزایش قیمت مرغ بوده است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری همدان صادرات را عامل دیگر در زمینه افزایش قیمت مرغ دانست و گفت: باید فرهنگ مردم همدان را از مصرف مرغ‌های پرحجم به مصرف مرغ با وزن کمتر و استاندارد تغییر دهیم تا تولید مرغ نیز براساس استانداردها صورت گیرد.

افشاری تصریح کرد: تولید میوه و مرکبات در استان همدان به سبب سرمازدگی و خشکسالی کاهش یافته و نیاز همدان از سایر استان‌ها تامین می‌شود و دولت برنامه اولویت‌داری برای کنترل قیمت میوه ندارد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه بازار قیمت میوه را تعیین می‌کند، گفت: این امر باعث شده تا قیمت‌ها متفاوت باشد و از سوی دیگر اولویت دولت گروه کالاهای اساسی است.

معاون فرماندار همدان با تصریح بر اینکه بازرسی ادواری از بازار مورد تاکید است، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان باید به صورت مستمر از بازار بازرسی کند چراکه نمی‌توان بازار را رها کرد.

وی با اشاره به اینکه کالاها به میزان کافی در بازار وجود دارد، گفت: در زمینه کالاهای اساسی با افزایش ۱۹ درصدی قیمت حبوبات مواجه هستیم که با ورود حبوبات پاییزه همدان به بازار قیمت این کالاها نیز کاهش می‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار