به علت بروز خشکسالی امسال میزان تولید خیار در این شهرستان ۲۵ درصد در مقایسه با تولید سال قبل کاهش دارد.
کد خبر: ۹۸۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 03 August 2021

محمد شادخاطر مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به افزایش دمای بهار و تابستان امسال برداشت خیار از جالیز‌های این شهرستان ۲۰ روز زودتر از زمان برداشت سال‌های قبل می‌باشد.
او افزود: امسال ۶۵ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات صیفی از جمله خیار اختصاص یافته است که با توجه به میانگین عملکرد ۱۷ تن در هکتار این محصول پیش‌بینی می‌شود که تا پایان کار خیار چینی بیش از ۷۵۰ تن خیار مرغوب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به اینکه کشاورزان در سال‌های اخیر از روش‌های نوین کشت  خیار از جمله آبیاری نواری برای تامین آب موردنیاز این محصول استفاده می‌کنند، ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید سطح برداشت محصول از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است.
شاد خاغطر اظهارکرد: خیار و گوجه فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کود‌ها و سموم شیمیایی دارای عطر، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازار‌های شهر‌های همسایه خلخال عرضه می‌شود.
او افزود: روستای گورانسراب خلخال بزرگ‌ترین قطب تولیدکننده خیار و محصولات صیفی شهرستان خلخال محسوب شده و با اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا به کشت محصول خیار سالانه بیش از ۲ سوم از خیار تولیدی این شهرستان در این روستا کشت و تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار