مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: رهاسازی زنبور " براکون" در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت گوجه و نخودفرنگی این استان انجام شد.
کد خبر: ۹۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 05 August 2021

به گزارش تابناک لرستان از روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان، کامران پیرزادی افزود: این اقدام در شهرستان های خرم آباد، دلفان، سلسله، کوهدشت، ازنا و بروجرد صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در تمام مزارع نخود هدف که از زنبور براکون استفاده شد هیچگونه سمی برای کنترل آفت هلیوتیس استفاده نشده  ه این  امر نوید دهنده افزایش امنیت و سلامت غذایی در راستای سیاست های تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم است.

به گفته وی هدف اصلی طرح رها سازی زنبور براکون در مزارع، افزایش جمعیت حشرات مفید در اکوسیستم ، توسعه فرهنگ کاهش مصرف سموم، جایگزینی روش های مبارز ه شیمیایی و در نهایت حرکت به سمت تولید محصولات سبز است.

پیرزادی تصریح کرد: همچنین با توجه به افزایش قیمت سموم، مبارزه بیولوژیک نقش موثری در کاهش هزینه های تولید خواهد داشت که رهاسازی زنبور براکون یکی از این روش ها بشمار می رود.

زنبورهای براکون با فلج کردن سیستم عصبی لاروها و تخم ریزی در درون آنها به طور طبیعی باعث از بین بردن لاروها در مزارع می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار