فرمانده انتظامي استان از دستگيري قاتل فراري مسلحي كه جواني را در تهران به قتل رسانيده بود، ‌در يك عمليات تخصصي و روانشناختي پليسي در يك مرغداري در اطراف اراك خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 07 August 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمي شهرستاني"افزود:‌ در شب چهاردهم مرداد ماه، گزارشي از شنيده شدن صداي تيراندازي در يكي از روستاهاي شهرستان اراك به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تيمي از ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
وي یادآورشد: با حضور تيم گشت انتظامي در محل، يك دستگاه خودرو پژو پارس كه آثار تصادف بر روي قسمت هايي از بدنه خودرو مشاهده مي شد، به صورت بلاصاحب در اطراف روستا كشف شد و پيگيري موضوع از سوي ماموران انتظامي ادامه يافت.
فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد:‌ بعد از گذشت ساعاتي از اين موضوع،‌ گزارشي ديگر از حضور مرد جوان مسلحي در يك مرغداري در حوالي اراك به پليس گزارش شد و با احتمال بروز خطر براي كارگر مرغداري، بلافاصله تيم هايي تخصصي از ماموران پليس براي بررسي موضوع در محل حضور يافتند.
وي گفت:‌ با حضور تيم هاي انتظامي در محل، مذاكره براي خلع سلاح جوان مسلح و دستگيري او آغاز شد و ماموران انتظامي در بررسي هاي اوليه متوجه شدند كه فرد مسلح، تحت تاثير مصرف ماده مخدر شيشه قرار داشته و حالت رواني مناسبي ندارد و در چند روز قبل نيز يكي از دوستانش را در تهران به قتل رسانده است.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان برنامه ريزي عملياتي تخصصي پليس در دستگيري اين فرد ادامه داد: با توجه به وضعيت روحي قاتل مسلح، سه سناريو براي پليس متصور بود، نخست آنكه متهم اقدام به خودزني كند، يا آنكه براي فرار با ماموران انتظامي به صورت مسلحانه درگير شده و يا اقدام به گروگان گيري كارگر مرغداري كند كه با توجه به اهميت موضوع، تلاش براي خلع سلاح و دستگيري متهم آغاز شد.
سردار مفخمي شهرستاني با تاكيد بر اينكه حفظ سلامت شهروندان همواره از خطوط قرمز پليس است،‌گفت: با توجه به بي نتيجه بودن، مذاكرات تيم هاي انتظامي با فرد مسلح و ضرورت پيشگيري از بروز هر گونه مشكلات براي كارگر مرغداري و همچنين حفظ امنيت ماموران حاضر در اين عمليات، اين جانب شخصا به محل اعزام شده و هدايت عمليات را دست گرفته و مذاكرات با قاتل مسلح به صورت رودررو ادامه يافت.
وي اضافه كرد: در طول سه ساعت مذاكره اين جانب با فرد مسلح ،‌ ابعاد فردي و شخصيتي،‌خانوادگي و روحيات مذهبي اين فرد مورد تحليل روانشناختي دقيق قرار گرفت و سرانجام فرد مسلح، قانع و يك قبضه سلاح جنگي كلاشينكف خود به همراه ۶۵ تير جنگي را تحويل داد و خود نيز دستگير شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به تحقيقات تخصصي پليس در پيگيري اين پرونده افزود: با انتقال فرد دستگير شده به يگان انتظامي، متهم به قتل يكي از دوستان خود به علت برخي از اختلافات در حدود يك ماه قبل در يكي از محله هاي تهران اعتراف كرد كه پرونده اي در اين زمینه تشكيل و با هماهنگي مرجع قضائي در حال سير مراحل قانوني است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار