جایگاه و موقعیت امامزاده به گونه‌ای ست که امکانات بیشتری را می‌طلبد و در صورت توجه بیشتر مسئولان می‌تواند یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان فارس باشد.
کد خبر: ۹۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 09 August 2021

تابناک فارس به  نقل از فارس: به دبیران می‌رویم شهری که دارای تابستانی گرم و زمستان‌های نسبتاً سرد می‌باشد، با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر، شهری از توابع شهرستان زرین دشت فارس که مردم آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

تعداد زیادی از مردم این شهر در کشورهای حوزه خلیج فارس مخصوصاً امارات متحده عربی مشغول به کار هستند. نکته جالب این است که در این شهر مردمی با چند زبان و گویش در کنار یکدیگر در حال زندگی کردن هستند زبانها و گویش‌هایی از جمله عربی، ترکی، فارسی و لری.

شهر در فاصله ۳۲ کیلومتری زرین دشت قرار دارد و یکی از توابع آن بخش شاه علمدار است که به دلیل وجود یک امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام به این نام نامگذاری شده است. بخشی با آب و هوای خاص که دارای معدن نمک و کوهی با نام علمدار است.

در کنار جاذبه های طبیعی یکی از نقاط خاص و معرفی شده در سراسر استان فارس و ایران، امامزاده شاه علمدار می باشد که سرشار از زیبایی و جذابیت است.

شاه علمدار یکی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که مقبره ایشان در ۸ کیلومتری جنوب دیبران و در دامنه کوهی به نام امامزاده یعنی کوه شاه علمدار قرار دارد.

این امامزاده در گذشته دارای معماری سنتی و خشتی و گلی بود اما از سال ۱۳۸۷ ساختمان امامزاده به وسیله مصالح بتونی و آهنی و آجر نوسازی شد.

وجود چشمه آب، کُنارهای قدیمی همیشه سبز و درختان کنار عزا به همراه ارتفاعات زیبا با اشکال آهکی، زمینه مناسبی را برای گردشگری زیارتی و اکوتوریسم فراهم کرده است.

افراد زیادی از نقاط مختلف زیارت این امامزاده نائل می‌شوند و برگزاری برنامه جاماندگان اربعین یکی از پرشور ترین برنامه هایی است که سالانه به این امامزاده ختم می‌شود.

جایگاه و موقعیت امامزاده به گونه‌ای ست که امکانات بیشتری را می‌طلبد و در صورت توجه بیشتر مسئولان می‌تواند یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان فارس باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار