منتخب شورای ششم در شهر شیراز گفت: با اشاره به اینکه این بن‌بست نیاز به گشایش و بازآفرینی پروژه‌هایی با برد موثر در سطح ملی و فراملی دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های جغرافیایی و تاریخی کم نظیر شیراز سال‌ها است که مورد غفلت قرار گرفته و نیاز به بازآفرینی، مرمت و بهسازی با استفاده از توان بخش خصوصی و سایر ظرفیت‌های شهرداری دارد.
کد خبر: ۹۷۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 03 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد فرخ‌‌زاده  با بیان اینکه با یک مرور ساده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب متوجه می‌شویم که در این سال‌ها جاذبه گردشگری و زیارتی خاصی به شهر شیراز اضافه نشده اظهار داشت: حافظ، سعدی، باغ ارم، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع ) و دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز، اماکنی است که بارها توسط ایرانیان و حتی توریست‌ها بازدید شده و شیراز امروز نیاز به خلق جذابیت‌های جدید دارد.

وی با اشاره به اینکه این بن‌بست نیاز به گشایش و بازآفرینی پروژه‌هایی با برد موثر در سطح ملی و فراملی دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های جغرافیایی و تاریخی کم نظیر شیراز سال‌ها است که مورد غفلت قرار گرفته و نیاز به بازآفرینی، مرمت و بهسازی با استفاده از توان بخش خصوصی و سایر ظرفیت‌های شهرداری دارد.

 

این مدیر ارشد شهری همچنین خاطرنشان کرد: مگا پروژه‌های سایت بین‌المللی قصر ابونصر، پارک مینیاتور، سایت برم دلک، آکواریوم، تله کابین، موزه مرکزی، پل طبیعت، سایت گردشگری جنگلی باغات، مجموعه اقامتی کوهستان و بسیاری از پروژه‌های از این دست از جمله اقداماتی است که بایستی با همدلی و اهتمام ویژه خیلی سریع مصوب شده و تمهیدات اجرایی آن فراهم گردد تا شیراز علاوه بر حفظ و پاسداشت ظرفیت‌های گردشگری که از دیرباز داشته بتواند ظرفیت‌های جدیدی خلق کند.

وی همچنین افزود: رهبر فرزانه با اضافه‌کردن مدالی به نام انتخاب شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت حجت را بر مردم کشور در توجه فوق‌العاده به شهر شیراز تمام کردند و یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول این شهر را بر ما نمایان نمودند که با توسعه گردشگری مذهبی می‌توان به آن نائل شد و در بودجه 6160 میلیاردی سال 1400 شهر شیراز، جای مگا پروژه سومین حرم اهل بیت (ع) به‌صورت متمرکز خالی است.

فرخ‌زاده بیان کرد: ابر پروژه سومین حرم اهل بیت (ع) معجونی از اقدامات شهرسازی، حمل و نقل، فنی و عمرانی، خدمات شهری، سیما و منظر، زیباسازی و فرهنگی و اجتماعی است که نیاز به برنامه‌ریزی و تبیین دارد.

وی وجود 300 میلیون مسلمان شیعه و بیش از 2 میلیارد نفر مسلمان در اقصی نقاط جهان و همسایگی با کشورهای مسلمان را فرصتی استثنایی و بی‌نظیر در گردشگری مذهبی دانست و افزود: چطور می‌شود از این ظرفیت و مزیت کلیدی و خارق العاده برای وجهه مذهبی شیراز چشم‌پوشی کرد؟

منتخب مردم شیراز در شورای ششم گفت: سال 1400 باید سال آغازین مهندسی مجدد و سال بازنگری استراتژی‌ها در چشم انداز پنجاه ساله گردشگری و زیارت فارس و شیراز در افق سال 1450 باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار