مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که «بستری برای سوء استفاده دشمن از هیئت‌ها انجام نشود» آنچه که تا به امروز در سطح استان شاهد بودیم هیئت‌های حسینی شیوه نامه‌های بهداشتی را به نحو احسن رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 15 August 2021
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که «بستری برای سوء استفاده دشمن از هیئت‌ها انجام نشود» آنچه که تا به امروز در سطح استان شاهد بودیم هیئت‌های حسینی شیوه نامه‌های بهداشتی را به نحو احسن رعایت می‌کنند.


به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری اظهار کرد: امسال نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی خیمه‌های عزای امام حسین علیه السلام بر افراشته شد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به تجربه سال گذشته از ابتدای ماه ذالحجه ستاد عملیات محرم و سفر را در کل استان با شکل گیری کمیته‌هایی همچون تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی، اعزام مبلغین، هیئت‌های مذهبی، مراسم‌های کودک و نوجوان و بانوان تشکیل داد.

این مقام مسئول ادامه داد: ستاد عملیات محرم و سفر با تشکیل جلسات مختلف در استان و تمامی شهرستان‌ها فعال بود که مجموع جلسات برگزار شده استان غریب به ۵۰ جلسه است.

حجت الاسلام و المسلمین نظیری به اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته بود اشاره کرد، و گفت: توجیح و تبیین شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و اقتضاعات برگزاری مراسم‌های محرم سال ۱۴۰۰ شمسی انجام شد و خلاقیتی که در این حوزه شکل گرفت هیئت‌ها درتجمعات کوچک و منطقه‌ای توجیح شد. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این حوزه تبیین گفتمان محتوای محرم بود لذا گفتمان محتوایی محرم امسال بحث ایفای نقش مردم در حرکت‌های اجتماعی با عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی است که این گفتمان در سطح مبلغین توانمند استان مباحثه شد که در نتیجه گفتمان واحد مبلغین ترسیم شد ضمن اینکه در این جلسات به سایر موضوعات در این حوزه پرداخته شد. 

مدیر کل تبلیفات اسلامی استان گفت: با آغاز عملیات ماه محرم بعد از شکل گیری هیئت‌ها و انجام مقدماتی که صورت گرفت تیم‌های ارزیابی متشکل از ۴۰ تیم بازدید‌های مختلفی از فضای هیئت‌های استان در شش شب اول محرم انجام شد.

وی اشاره کرد: هموطنان میتوان گزارش ناظر بر فعالیت و عملیات هیئت‌ها را به سامانه ۱۰۰۴۶۱۵ با ارسال عدد یک اعلام کنند در استان علاوه بر این سامانه شماره تماس ۳۴۲۳۵۷۱۰ یا ۰۹۹۰۳۶۲۶۶۸ فعال است که همکاران ما به صورت شبانه روزی گزارش‌های دریافتی را تحلیل، ارزیابی و رسیدگی می‌کنند.

وی در خصوص بازرسی‌هایی که در این چند شب صورت گرفته، گفت: از روز اول محرم با همکاری ۸۰ تیم بازرسی جهت سرکشی از مراسم‌ها آغاز بکار کرده و روزانه از ساعت ۱۸ الی ۱ بامداد در سطح استان فعالیت دارند. مجموع بازرسی‌های انجام شده تا شب ششم محرم الحرام یک هزار ۷۰۰ بازرسی است که بیش از ۵۰ درصد از بازدید‌ها نماینده شبکه بهداشت نیز حضور داشته است.
 
این مقام مسئول ادامه داد:  ضمن تکریم مجریان برگزاری مراسم اگر موردی باشد که مغایر با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا باشد بصورت لسانی تذکر داده می‌شود، ضمن تکرار مجدد به اداره کل دعوت می‌شوند و غیر اینصورت بنا به مورد‌های مد نظر به مراجع ذیصلاع معرفی می‌شوند؛ که تا کنون از هئیت‌های ثبتی مواردی حاد مشاهده نشده است البته همکاران بازرس ما بر حسب وظیفه اخلاقی به هیئت‌هایی تحت پوشش نبوده و مجوز لازمه را این سازمان اخد نکرده اند نیز مراجعه کرده و در صورت مشاهده موارد خاص تذکرات به ایشان نیز ابلاغ میگردد.

وی تاکید کرد: این سرکشی‌ها تا ۱۵ محرم ادامه خواهد داشت و از عموم مردم استان خواهشمندیم جهت سلامتی جامعه رعایت تمامی اصول بهداشتی در اولویت بوده لذا از ظرفیت رسانه و برنامه‌های صدا وسیما نیز استفاده برده و همه ما خادمین خودتان را از دعای خیر بی بهره نفرمائید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار