روح اله حسینی از تلخی بی پایان این روزها به دلیل شیوع کرونا و رنگ باختن اعداد و ارقام مربوط به این بیماری گفت و افزود: تعداد قابل توجهی از افراد جانباخته بر اثر کرونا در روزهای گذشته زیر ۶۰ سال هستند و در حال حاضر از بین بیش از ۵۰ هزار بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در فارس، حدود پنج هزار نفر در بخش های کرونا بیمارستان های فارس خدمات درمانی دریافت می کنند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در ایزوله خانگی به سر می برند.
کد خبر: ۹۸۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 17 August 2021

تابناک فارس هب نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سه‌شنبه این سخنان را از قول عنایت الله رحیمی در بازدید از بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع) و نمازی شیراز گزارش داد.
استاندار فارس همچنین در گفت‌وگو با مدیران و کادر بهداشت و درمان، روند پذیرش و درمان بیماران کرونایی را بررسی کرد.
رحیمی با بیان این که کادر درمان همه تلاش خود را برای درمان کرونا به کار گرفته است، اظهارداشت: متاسفانه ورودی بیماران کرونایی به گونه ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی می آورد.
استاندار فارس با اشاره به این که هم اکنون ۱۴۰ بیمار بستری دائم، ۱۰۰ بیمار سرپایی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان علی اصغر شیراز در حال دریافت خدمات درمانی هستند، افزود: امیدواریم با تلاش کادر این بیمارستان، بیماران بهبود یابند و تلاش می‌کنیم کمبودهایی مانند حقوق کادر درمان به ویژه در بیمارستان های عفونی که عمده زحمت بر دوش آنها است مرتفع شود.
وی با بیان این که تلاش می‌کنیم اقلام ضروری مورد نیاز درمان بیماران کرونایی را تامین کنیم، ادامه داد: پزشکان اعلام می‌کنند که داروهای اصلی مورد نیاز موجود است و در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود؛ هرچند با روندی که بیماری طی می‌کند اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و مردم خودشان همکاری نکنند امکان سرویس دهی وجود ندارد.
رحیمی افزود: تلاش می کنیم در کنار بیمارستان علی اصغر که کادر متخصص و امکانات خوبی دارد سالن دیگری تهیه و راه اندازی کنیم؛ هرچند که هم اکنون حتی از مسجد بیمارستان هم به عنوان درمانگاه استفاده می شود.
وی با اشاره به آغاز تعطیلات ۶ روزه کرونایی از دوشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰ گفت: با این تعطیلاتی که به دستور رئیس جمهور اعلام شده و با سخت گیری که اجرا می شود، امیدواریم ورودی بیماران کرونایی کاهش پیدا کند و روند مقابله با کرونا بهبود یابد.


پیش از این، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۲۵ مردادماه جاری با اشاره به بستری ۶۵۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های فارس، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را پنج هزار و ۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
روح اله حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۵۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز یکشنبه تا دوشنبه، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا ظهر دوشنبه ۲۵ مردادماه جاری را پنج هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرد.
او از تلخی بی پایان این روزها به دلیل شیوع کرونا و رنگ باختن اعداد و ارقام مربوط به این بیماری گفت و افزود: تعداد قابل توجهی از افراد جانباخته بر اثر کرونا در روزهای گذشته زیر ۶۰ سال هستند و در حال حاضر از بین بیش از ۵۰ هزار بیمار مبتلا یا مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در فارس، حدود پنج هزار نفر در بخش های کرونا بیمارستان های فارس خدمات درمانی دریافت می کنند و بیش از ۴۵ هزار نفر نیز در ایزوله خانگی به سر می برند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار