اورنگ ایلام به کاهش سن فوت بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: امروزه در استان شاهد آن هستیم دوسوم فوتی‌ها، افراد زیر ۶۰ سال گزارش‌شده که این موضوع بیانگر آن است ابتلا به کرونا پیرو جوان نمی‌شناسد و افراد باید رعایت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۸۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: برپایه مطلب ارسالی روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس عنایت الله رحیمی افزود: کادر درمان همه تلاش خود را برای مقابله با کرونا به کار گرفته است. متأسفانه تعداد مبتلایان بیماران کرونایی به‌گونه‌ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی وارد کرده که ضروری است شهروندان برای کاهش جمعیت مبتلایان با کادر درمان همکاری لازم را داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

استاندار فارس به بسیج تمام امکانات استان برای مقابله با این ویروس اشاره و بیان کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با وحدت و انسجام برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹، شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی هستند.

رحیمی در بازدید خود از بخش OPAT کرونایی بیمارستان نمازی شیراز، از مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز عیادت کرد و در جریان روند درمان حجت‌الاسلام حمید مقامی و دیگر بیماران کرونایی این بیمارستان قرار گرفت.

 

دو سوم جانباختگان کرونایی در فارس جوانان هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ابراز نگرانی از بیماری‌زایی و مرگ‌آفرینی ویروس دلتای هندی و وضعیت فوق بحرانی در استان فارس گفت: امروزه شاهد هستیم که تعداد جانباختگان کرونایی به پنج هزار و ۷۰۷ نفر در فارس رسیده و از ابتدا تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

اورنگ ایلامی جان باختن تعداد زیادی از مردم استان به دلیل ابتلا به کرونا و همچنین روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان و جان باختن هم‌وطنان را اتفاق تلخی دانست و بیان داشت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه تخت‌های بستری، بیماران در لیست انتظار بستری قراردادند به همین منظور ضروری است مردم استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.
وی به کاهش سن فوت بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: امروزه در استان شاهد آن هستیم دوسوم فوتی‌ها، افراد زیر ۶۰ سال گزارش‌شده که این موضوع بیانگر آن است ابتلا به کرونا پیرو جوان نمی‌شناسد و افراد باید رعایت لازم را داشته باشند.
این مقام مسئول همچنین به آمار بهبودی ۳۳۰ هزار و ۹۹۳ نفر از ابتدا تاکنون اشاره کرد و گفت: این تعداد بیمار از بیمارستان ها ترخیص شده اند و تعداد دیگری نیز از ایزوله خانگی خارج شده اند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار