رحمانیان گفت: خوشبختانه تاکنون با کمبود داروهای کرونایی مواجه نشده ایم و امیدواریم در روزهای آتی نیز دچار مشکل نشویم.
کد خبر: ۹۸۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»  با اشاره به اینکه پیک پنجم با تمام توان در حال پیشروی است و در این بین تناسب عجیبی بین رعایت پروتکل ها و آمار قربانیان وجود دارد، گفت: هرچه دایره رعایت پروتکل ها کوچکتر می شود دایره قربانیان ناشی از کرونا بزرگتر می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته شاهد افرایش ناباورانه تعداد مبتلایان و بستری ها بوده ایم، افزود: متاسفانه روز گذشته هم متاسفانه یک خانم و یک آقای جهرمی جان خود را از دست دادند.

 

رحمانیان با بیان اینکه ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده است، بیان کرد: در بین بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان «پیمانیه»، بیمار ٢۶ ساله با ٧٠ درصد درگیری و بیماری با ٣۴ سن سال و درگیری ٩٠ درصد درگیری حضور دارند که در جدال زندگی با این بیماری لحظات سختی را سپری می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در بین مبتلایان، یک نوزاد ٢۵ روزه نیز وجود داشت که این مورد، دامنه نگرانی ها را زیادتر می کند و نشان می دهد که کودکان نیز از موج طغیان گر دلتا در امان نیستند، تاکید کرد: والدین باید بیشتر از اطفال خود مراقبت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ٢٨٠ بیمار کرونایی در بیمارستان پیمانیه دارای پرونده هستند که درصد بالایی از این تعداد زیر ۶٠ سال، سن دارند، تصریح کرد: بیمارانی با سن ٣١ و ٣٢، ٣۵ و ٣٨ سال که همه بالای ٧٠ درصد درگیری ریه دارند نیز در بین آمار به چشم می خورد.

 

وی اظهار داشت: جمع زیادی از این بیماران بستری، کسانی هستند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور یافته و خود یا اطرافیانشان به توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی توجه نکرده بودند.

 

رحمانیان تصریح اینکه تنها راه مهار کرونا تلقیح واکسن است، تاکید کرد: همه همشهریان می بایست به محض فراخوان گروه سنی، برای انجام این امر مهم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص کمبود دارو و سرم هم گفت: خوشبختانه تاکنون با کمبود داروهای کرونایی مواجه نشده ایم و امیدواریم در روزهای آتی نیز دچار مشکل نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در بیمارستان ها با کمبود سرم نیزمواجه نیستیم، عنوان کرد: تا حدودی به داروخانه های خصوصی هم سرم تزریق شده ودر روزهای آینده بیشتر می شود.

 

رحمانیان در پایان عنوان کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود توصیه ما به عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و لحظه‌ای از زدن ماسک غافل نشوند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار