امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام افزود: این قدرت‌های پوشالی ابرقدرت‌ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درس عبرت آموزی برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گرده خورده است.
کد خبر: ۹۸۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 21 August 2021

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار گفت: آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش‌های دینی ملت افغانستان را گرفتند و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

وی بیان داشت: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد، ۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد.

 کریمی تبار مطرح کرد: ایثار و مقاومت، ولایتمداری و بصیرت افزایی، دشمن شناسی، ایستادگی، شهادت طلبی و اخلاص از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است

 وی گفت:  امام حسین (ع) نیازی به عزاداری ما ندارد، با سینه زنی، نوحه خوانی و حضور در مجالس و با قرار گرفتن زیر بیرق امام حسین (ع) خودمان را بیمه می‌کنیم./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار