امام جمعه شیراز شایسته گزینی باید ملاک مدیران میانی و کلان باشد و نباید انتظار داشت انحصاری در تعیین مدیران وجود داشته باشد که تنها از یک گروه سیاسی مدیران انتخاب و منتصب شوند.
کد خبر: ۹۸۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 28 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام  در خطبه‌های نمازجمعه شیراز بیان کرد: انحصار انتخاب مدیران میانی از یک گروه سیاسی در دولت سیزدهم نباید وجود داشته باشد تا بتوان از ظرفیت مدیران توانمند در راستای توسعه استان و کشور بهره جست.

وی در خصوص تأیید صلاحیت نمایندگان بیان کرد: دولت جدید با رأی حداکثری نمایندگان مجلس تشکیل شد و دولت سیزدهم دولتی تازه نفس برای برطرف کردن مشکلات به صحنه خواهند آمد.

او افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان نیز باید خود را با گام دوم انقلاب منطبق کند و شاید مسائلی که پیش تر مورد توجه بوده است اکنون برطرف کننده مطالبات مردمی نباشد از این رو ائمه جمعه و روحانیون نیز باید با توجه به تغییر فعالیت‌های کشور در گام دوم، این قشر نیز باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: این دولت، دولتی مردمی است و قدرت خود را از حمایت مردم کشور کسب کرده است از این رو برای اینکه دولتی قوی و مقتدر داشته باشیم و ایران کشوری عزت مند در منطقه و جهان باشد باید مردم از دولت حمایت کنند.

به اعتقاد امام جمعه شیراز برخی تا زمانی از دولت حمایت می‌کنند که سهمی به آنان برسد و اگر سهم خواهی آنان به نتیجه نرسد دست از حمایت می کشند.

آیت الله دژکام عنوان کرد: بالاخره شهرداری شیراز به سامان رسید و کلید شهرداری به دست یکی از اعضای شورای شهر شیراز سپرده شد و اکنون باید همگی برای بهبود شهر کنار هم قرار گرفته و تلاش کنیم زیرا دولت سیزدهم نیز با شعار انفاق به صحنه آمده است.

به گفته امام جمعه شیراز شایسته گزینی باید ملاک مدیران میانی و کلان باشد و نباید انتظار داشت انحصاری در تعیین مدیران وجود داشته باشد که تنها از یک گروه سیاسی مدیران انتخاب و منتصب شوند.

وی ادامه داد: یک از موضوعاتی که در جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز مردم است تربیت معنوی است و باید جامعه برای پذیرش این معرفت آمادگی داشته تا بتواند زمینه‌های رشد و تعالی برای بشر فراهم گردد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: با توجه به رشد تکنولوژی در جوامع غربی برخی از سیاستگذاران این جوامع معتقد بودند که انسان دارای رفاه کامل است اما با مرور زمان شاهد هستیم در جوامعی که بر این باور هستند که به رفاه رسیده اند نیز هنوز نیازهای اساسی‌تری وجود داشته و آن نیاز اساسی، نیاز به معنویت است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: باید به مسائل دیگری نظیر مسئله معیشت نیز پرداخت اما موضوع معنویت نفی کننده آن نیست که نباید به سایر نیازها پرداخت بلکه باید به تمامی نیازهای جامعه بشری پرداخت تا جامعه بشری به خصوص جامعه غربی از وضعیت شیطانی حاضر خارج شود.

وی اضافه کرد: فلاسفه جامعه غربی هم در کتاب‌های خود به این موضوع اشاره کرده اند که موضوع و مسئله اصلی جامعه بشری موضوع معنویت است.

او خاطرنشان کرد: برای از بین بردن مشکلات جامعه نظیر معضلات اجتماعی، اقتصادی و… می‌توان با بهره گیری از تقوا و تربیت‌های معنوی این مشکلات را برطرف نمود.

کد خبر 5290378

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار