مدیرکل فرودگاه‌های فارس از آمادگی فرودگاه‌های استان برای برقراری پرواز‌های جدید خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 30 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامرضا کریم آقائی از راه اندازی مقاصد جدید پروازی از شیراز در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر پرواز مستقیم به شهر‌های کرمانشاه و گرگان برقرار شده است همچنین برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی پرواز‌های جدید‌ی را به مسیر‌هایی مانند چابهار، اصفهان، عسلویه و استانبول برقرار کرده اند.

وی اضافه کرد: فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از نظر آمار پروازی و تردد مسافر است به طوری که در حال حاضر شیراز به ۲۴ مقصد داخلی و ۵ مقصد خارجی پرواز مستقیم و ۱۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۴ شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه شیراز فعالیت دارند.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: هم اکنون از فرودگاه شیراز به ۵ مسیر بین المللی و ۱۴ استان کشور پرواز وجود دارد و در خصوص فعالیت فرودگاه‌های اقماری استان هم اکنون فارس دارای ۸ فرودگاه اقماری است که ۲ فرودگاه لار و لامرد مستقل هستند و فرودگاه شیراز و جهرم عملیات پروازی دارند.

کریم آقایی با بیان این که ماموریت و هدف کاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر مبنای امنیت، ایمنی، رفاه و سلامت مسافران و پرواز‌ها است، تاکید کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا و حساسیت‌های موجود در خصوص حمل و نقل هوایی رعایت نکات بهداشتی مطابق با شیوه نامه ها در فرودگاه‌های فارس به طور کامل رعایت و این روند همچنان ادامه دارد و اخیرا هم براساس ابلاغ و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری تعداد مسافران داخل کابین هواپیما هم رصد و کنترل می‌شود تا تمامی شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: پیشگیری‌ها و نظارت‌های لازم در فرودگاه‌های استان برای مقابله با این بیماری صورت می‌گیرد به طوری که همچنان پرواز‌ها با ظرفیت ۶۰ درصدی، مسافران را جا به جا می‌کنند، اما در این میان جا دارد که مسافران نیز شیوه نامه ها را به طور کامل رعایت کنند، ولی متاسفانه دیده می‌شود که به رغم هشدار‌های نیروی‌های نظارتی، مسافران در زمان سوار و پیاده شدن از هواپیما عجله کرده و فاصله گذاری‌ها را رعایت نمی‌کنند که برای سلامتی خود و دیگران باید نسبت به رعایت قوانین بهداشتی در هنگام سوار و پیاده شدن از هواپیما اقدام کنند.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: خوشبختانه تمامی کارکنان فرودگاه که بیش از ۲ هزار نفر هستند در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

کریم آقائی با بیان اینکه کرونا آمار پرواز‌ها را کاهش داده گفت: سالانه جابه جایی مسافر در فرود گاه شیراز به ۳ میلیون نفر می‌رسید که این رقم با شیوع بیماری کرونا با کاهش چشمگیری همراه شده است.

وی با بیان این که در یک سال اخیر این رقم به دو میلیون مسافر رسید، افزود: براساس آمار‌های موجود در ۵ ماهه اول امسال بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ پرواز در فرودگاه‌های فارس انجام شده است که بیش از ۸۰۰ هزار نفر جابه جایی مسافر داشتیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: همچنین در یک سال گذشته تعداد مسافرانی که در فرودگاه‌های فارس جابه جا شدند به دو میلیون نفر رسیده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار