عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی:
عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تدوین نظام جامع ورزشی به مانند نظام مهندسی ساختمان و نظام پزشکی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 22 September 2015
به گزارش خبرنگار مهر، معرفت سیاه کوهیان در جلسه هماهنگی برنامه های همایش تازه های پژوهش در علوم ورزشی که در اردبیل برگزار خواهد شد، تصریح کرد: چنانچه در رشته های مهندسی و پزشکی نظام مدونی تدوین شده است، نظام ورزش می تواند نسبت به فعالیت باشگاه های ورزشی نظارت داشته و در صدور مجوز های فعالیت مداخله کند.

وی خواستار بررسی این طرح در قالب یک لایحه در مجلس شد و اضافه کرد: نظام ورزش به ارتباط گیری رشته های ورزشی با نیازهای جامعه نیز کمک خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید به ضرورت توجه به مهارت آموزی در رشته های ورزشی متذکر شد: آنچه دانشجویان در این دروس مطالعه می کنند متفاوت از نیاز جامعه و اقتضائات موجود است و ضروری است سرفصل دروسی که تدریس می شود تقاضا محور باشد و بتواند نیاز جامعه را تامین کند.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید به فاصله محسوس بین نیاز جامعه و آنچه در دانشگاه است، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر از دانشجویان علوم ورزشی خواسته شود تیم داری کنند عملا با مشکل مواجه می شوند و مهارت آموزی ضرورتی است که در توسعه رشته ها مورد تاکید است.

سیاه کوهیان با بیان اینکه اعتقادی نسبت به توسعه افسار گسیخته رشته ها نداریم، تصریح کرد: صرف اینکه دانشگاه تعدادی دانشجو جذب کند و خروجی نداشته باشد خالی از فایده است و در راستای توسعه رشته ها باید به نیازهای موجود توجه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص هدایت دانشجویان برای کسب سهم مطلوب از بازار اشتغال ادامه داد: در این راستا اسناد بالا  دستی مورد تاکید است و در سطح دانشکده نیز تلاش ما بر این است متناسب با رشته های تقاضا محور دانشجو جذب کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی هشتم و نهم مهر ماه تاکید کرد: اين همايش در محورهای مديريت و برنامه ريزی ورزشی، فيزيولوژی و تغذيه ورزشی، بيومکانيک، مهندسی و فناوری ورزشی، رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی، طب ورزشی، فيزيولوژی ورزشی و تغذيه ورزشی و جامعه شناسی ورزشی، حقوق، اقتصاد، تاريخ و فلسفه ورزش برگزار می شود.

به گفته رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش وزير ورزش و جوانان محمود گودرزی، معاون وزير عبدالحميد احمدی، مدير کل تربيت بدنی وزارت علوم محمود پورکيانی، پروفسور فرهاد رحمانی نيا پژوهشگر برتر پايگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) ، نماينده ولی فقيه در استان، استاندار اردبيل و مدير کل ورزش و جوانان استان به همراه دو چهره محبوب ورزشی علی دایی و سجاد انوشیروانی به عنوان مهمانان ويژه حضور می يابند.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار