معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برقراری مستمری برای ۵ قلوهای تازه‌ به‌ دنیا آمده در لارستان شیراز خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر نزدیک به ۴۷۰۰ خانواده دارای فرزندان سه‌قلو به بالا را تحت پوشش دارد که همه آنها از مستمری ماهانه برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۹۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 12 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حبیب‌الله مسعودی فرید روز یکشنبه درباره حمایت سازمان بهزیستی از ۵ قلوهای لارستانی در فایل صوتی افزود: اخیرا از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که مادر خانواده‌ای لارستانی زایمان ۵ قلو در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز داشته است. سازمان بهزیستی کشور با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس شورای اسلامی، چند سالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را در دستورکار خودش قرار داده است به همین خاطر ما این خانواده را از شهریورماه امسال تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین غیر از این خدمات مستمر به صورت موردی نیز برای مواردی مانند پوشک یا احیانا اگر شیرخشک لازم داشته باشند، کمک می‌کنیم یا سایر حمایت‌های لازم را از این خانواده به انجام خواهیم رساند.

معاون اجتماعی بهزیستی با اظهار امیدواری از اینکه این ۵ نوزاد در کمال صحت و سلامت، مراحل رشد و تکامل خود را طی کنند، یادآور شد: علاوه‌براین این سازمان از خانواده‌های دارای فرزند ۲ قلو نیز که در سه دهک پایین درآمدی هستند، حمایت می‌کند. اکنون نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده دارای فرزند ۲ قلو در سه دهک پایین درآمدی هم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مسعودی فرید افزود: امیدواریم که با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهند، ما بتوانیم خدمات خود را از لحاظ کیفی ارتقا بدهیم و همچنین بتوانیم در سنین بالاتر از ۶ سال که آنجا هم خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، نیازهای بیشتری به خدمات دارند، بتوانیم در سنین بالاتر هم، حتی بعد از سنین نوجوانی این خدمات ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، اکنون خدمات حمایتی بهزیستی برای چندقلوها فقط برای سنین بدو تولد تا ۶ سال است که امید است بتوان با حمایت‌هایی که انجام می‌شود، این خدمات را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، دیروز شنبه ۲۰ شهریور، بانوی ۲۹ ساله اهل جویم لارستان در سن ۳۱ هفتگی با دردهای زودرس زایمانی به بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز مراجعه کرد که در دومین بارداری خود، صاحب پنج فرزند دیگر شد. او پیش از این یک فرزند پسر داشت و از پنج فرزند جدیدش نیز چهار نوزاد پسر و یکی از آنها، ‌ دختر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار