"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۹۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 23 September 2015

افزایش تقاضا برای سقط ‌درمانی

فارس - مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: صدور مجوز سقط‌ درمانی در همدان در 5 ماهه امسال، 51 درصد افزایش داشته است.

علی احسان صالح با اشاره به افزایش 51 درصدی صدور مجوز سقط‌ درمانی در پنج ماه امسال اظهار کرد: 77 مجوز سقط ‌درمانی در مدت یاد شده صادر شده، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 51 مورد بوده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان دریافت مجوز با توصیه پزشک بیمار به پزشکی قانونی برای سقط درمانی مراجعه می‌کنند که پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اضافه کرد: مجوز سقط‌‌درمانی در زمان وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یا ناهنجاری‌های جنینی شامل عقب‌افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین با تأیید سه پزشک متخصص پزشکی قانونی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط‌درمانی نمی‌شود و فقط ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع مورد تأیید سه پزشک متخصص و معتمد باشد صادر می‌شود.

صالح با بیان اینکه درخواست دریافت مجوز سقط‌درمانی بدون نیاز به دستور مقام قضایی بررسی می‌شود، دلیل آن را اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سن جنین باید کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد، افزود: در صورتی که سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ عنوان برای فرد متقاضی، مجوز سقط صادر نمی‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه مادران متقاضی سقط‌درمانی بلافاصله پس از مراجعه به پزشکی قانونی به کارشناس مربوط ارجاع و مدارک او مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: اگر سن بارداری این فرد بیش از 19 هفته باشد قبل از تشکیل پرونده به فرد پاسخ منفی داده می‌شود و برای وی پرونده تشکیل نمی‌شود.


شعار تماشاگران علیه پاسی ها

ایرنا- تماشاگران فوتبال همدان پس از بازی تیم های پاس و پارسه تهران با سردادن شعار خواستار تغییرات در تیم پاس شدند.

تماشاگران در پایان بازی ضمن انتقاد از شیوه نتیجه گیری تیم پاس، بازیکنان این تیم را بی غیرت نامیدند و نام هایی را به عنوان گزینه های خود برای مدیر عاملی و سرمربیگری پاس صدا زدند.

تیم پاس در این بازی نادر هوشیار و روح الله سلطانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

پس از گل تیم پارسه تهران، کمیل غلامی داور بازی به کنار زمین آمد و به دو بازیکن نیمکت نشین پارسه اخطار داد.

ناظر داوری بازی پس از پایان این مسابقه نکاتی را به داوران تذکر داد.

فقط یکهزار تماشاگر از این بازی دیدن کردند.

تیم پاس بارها موقعیت های گلزنی را از دست داد تا مشخص شود که در گلزنی مشکل داد.

پاسی ها با این تساوی همچنان در حسرت پیروزی باقی ماند.

کادر فنی تیم پاس نسبت به کم گرفتن وقت اضافه نیمه دوم اعتراض داشتند.

بیشترین کالاهای خارجی در بازار لوازم آرایشی و سیگار

تسنیم - رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان از تشکیل بیش از ۱۲۰ پرونده قاچاق کالا در همدان خبر داد و گفت: لوازم آرایشی و سیگار بیشترین کالاهای خارجی در همدان هستند.

علیرضا شجاعی داشت: در نیمه نخست امسال هزار و 130 فقره بازرسی در سطح استان همدان انجام شده که از نظر تعداد بازرسی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته ‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از این بازرسی‌ ها 120 پرونده تخلف تشکیل شده است، گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ ها 149 میلیون تومان بوده که از نظر تعداد پرونده‌ها دو درصد افزایش داشته و ارزش ریالی پرونده‌ها بدون تغییر مانده است.

شجاعی تصریح کرد: امسال با وجود کاهش تعداد بازرسی‌ها، اما کیفیت بازرسی‌ها افزایش یافته که سبب بالا رفتن تعداد پرونده‌های تخلف در حوزه قاچاق در استان همدان شده است.

وی لوازم آرایشی و بهداشتی و سیگار را بیشترین کالاهای قاچاق در استان همدان اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 50 هزار و 350 قلم لوازم آرایشی بهداشتی و 148 هزار نخ سیگار قاچاق در همدان کشف شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن همدان از کشف 10 هزار قلم مکمل قاچاق در همدان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال 580 قلم تجهیزات پزشکی قاچاق نیز در همدان کشف شده است.

وی عنوان کرد: دستورالعمل جدیدی در زمینه پوشاک قاچاق به استان همدان ابلاغ شده که براساس آن باید تا 6 ماه آینده بازار همدان را اصلاح کرده و تمامی پوشاک با کد رهگیری وارد بازار شوند.

شجاعی اظهار داشت: متاسفانه هولوگرام تجهیزات پزشکی برداشته شده و تشخیص اصالت سلامت آنها بسیار دشوار شده است که باید در این زمینه بازنگری لازم صورت گیرد تا بتوان کالاهای قاچاق را شناسایی کرد.

وی با اعلام اینکه در استان همدان در حوزه طلا قاچاق نداریم، عنوان کرد: طلای خارجی در بازار همدان بسیار کم بوده و از مهر ماه امسال نیز کنترل طلا در بازار از نظر کیفیت، معیارهای استاندارد و کنترل طلای خارجی با گشت‌های بازرسی سازمان آغاز می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان همدان با اعلام اینکه قاچاق در تمام گروه‌های کالایی وجود دارد، تصریح کرد: تنها در بخش اقلام خوراکی خاص همچون مرغ که هزینه‌های قاچاق آن بالا است کمتر شاهد هستیم که قاچاقچیان به این سمت بیایند.

وی درباره وجود برنج‌های تقلبی در بازار همدان نیز گفت: خوشبختانه موردی در زمینه وجود برنج تقلبی در بازار همدان گزارش نشده و کسی هم در این زمینه شکایتی نداشته است.

تفاهم ‌نامه برای احیا بافت تاریخی همدان

خبرنگار مهر- رئیس شورای شهر همدان از انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری برای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا خبر داد.

علی اکبر نظری در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اظهار داشت: در فصل بهار گروهی از کشور ژاپن در صحن شورای شهر حاضر و اعلام شد در بافت ‌های تاریخی و محلات قدیمی مطالعاتی خواهند داشت تا کارهایی در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه از وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و کشور با همدان ارتباط گرفته و همدان را با توجه به وجود ساختار تاریخی و محلات قدیمی به عنوان میزبان هشتیمن اجلاس اوراسیا انتخاب کردند، گفت: نشستی در معاونت شهرسازی شهرداری همدان تشکیل و مقرر شد تا برای میزبانی این اجلاس برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: وقتی وضعیت شهر همدان برای مدیران موسسه ژاپنی توضیح داده شد از برگزاری اجلاس در همدان استقبال کرده و اعلام کردند که این آمادگی وجود دارد تا شهر همدان را با توجه به وجود بافت تاریخی مورد مطالعه قرار دهند.

نظری از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری همدان با متخصصان معماری در اجلاس اوراسیا خبر داد و گفت: برای احیا و مرمت بافت تاریخی و محلات قدیمی شهر همدان تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و متخصصان حاضر در اجلاس امضا می‌شود تا از تجربیات آنها بیشتر استفاده کرد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: براساس جمع بندی صورت گرفته این اجلاس به نفع شهر همدان است چراکه «باز زنده‌سازی محلات قدیمی همدان» بااستفاده از روش‌های نوین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی شهر همدان از سال‌های گذشته در حال انجام است، عنوان کرد: با برگزاری این اجلاس روند مرمت، علمی شده و مرمت‌ها پایدارتر خواهد بود.

نظری با اعلام اینکه از ۱۳ کشور دنیا در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: کارشناسانی که در مناطق مختلف دنیا از جمله اروپا و خاورمیانه در زمینه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فعالیت داشته‌اند در این دوره از اجلاس حاضر شده‌اند.

رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد: برای احیا بافت‌های تاریخی همدان باید از روش‌های علمی استفاده کرد که این ظرفیت در هشتمین دوره اجلاس وجود دارد و اگر ۱۰ سال پیش بافت تاریخی همدان را به درستی احیا کرده بودیم امروز توان جذب حداکثری گردشگر را داشتیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم اجرای این موضوع دیر نشده و می‌توان بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان را در راستای جذب گردشگر احیا و مرمت کرد، گفت: لازمه این امر استفاده از ظرفیت علمی برای احیا و مرمت بافت تاریخی همدان است.

نظری با اعلام اینکه شهرداری همدان بیشترین بهره‌برداری را از اجلاس اوراسیا دارد، گفت: کمیسیون‌هایی در زمینه معماری، شهرسازی و مبلمان شهری در شهرداری همدان شکل گرفته که اطلاعات و نیازهای شهر همدان را از اجلاس کسب کنند.

هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور در همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه امسال ادامه دارد.


مماشاتی در انسداد چاه های غیرمجاز نداریم

رزن جوان - دادستان رزن گفت: دادستانی با هیچ فرد و یا اشخاصی و سازمان و نهاد هایی که اقدام به حفاری غیر مجاز نموده و چاه غیر مجاز دارند رودربایسی ندارد و مماشاتی نخواهد کرد.

مهدی مصطفی پوراظهار داشت، با توجه به بحران شدید آب در کشور مخصوصا در شهرستان رزن بعضی از روستا ها طبق گزارش های رسیده، مردم در طول 24 ساعت 3-4 ساعت از آب آشامیدنی برخوردار هستند و این موضوع معضل بزرگی را برای مردم شهرستان ایجاده کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهرستان رزن در طول سال های اخیر حفار های غیر مجاز زیادی صورت گرفته که علیرغم صدور حکم و قطعیت آن متاسفانه 184 مورد هنوز اجرا نشده است که دلایل عدم انسداد چاه ها و عدم اجرای حکم از نظر این دادستانی قابل قبول نمی باشد.

دادستان رزن گفت: بنده به عنوان مدعی العموم و حافظ منافع شهرستان رزن در انسداد چاه های غیر مجاز نهایت تلاش و سعی خود را خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: طبق اخبار واصله و مراجعاتی که مردم به دادستانی داشته اند ذهنیتی در خصوص عدم انسداد چاه های غیر مجاز برای مردم ایجاد شده که عدم انسداد ارتباطی به دادسرا نداشته بلکه به دلیل عدم پیگیری امور آب و بهانه عدم تامین اعتبار بوده که از نظر این دادستانی قابل قبول نیست و دستورات لازم به امور آب در خصوص جدیت در پیگیری و تامین اعتبار صادر شده است.

مهدی مصطفی پور گفت: هفته گذشته طبق بازدیدی به همراه رئیس دادگستری شهرستان رزن از روستای دورنیان داشتیم با توجه به نصب تجهیزات بر روی چاه های غیر مجاز در سال های اخیر هیچ گونه توجیه شرعی و قانونی برای عدم انسداد چاه ها برای این دادستانی وجود ندارد و اگر امروز جلوی این اقدام زشت و پدید غیر قانونی گرفته نشود قطعا مردم شهرستان رزن در یک دهه آینده با بحران آب شرب مواجه خواهند شد.

دادستان رزن افزود: بنده به عنوان دادستان، نه تنها از مسئولین ذیربط بلکه از همه مردم می خواهم که نسبت به شناسایی چاه های غیر مجاز در حوزه شهرستان رزن و گزارش آن به دادستانی اقدام کنند تا انشاالله در چهار چوب قانون پس از صدور حکم نسبت به انسداد آنها اقدام و یا چاه هایی که هنوز رای در خصوص آن ها صادر نشده در صورت عدم مجوز نسبت به توقف فعالیت آنها اقدام شود و بنده به عنوان دادستان این قول را به مردم شهرستان می دهم که قاطعانه بدون مماشات در چهارچوب قانون با این پدید غیر قانونی برخورد نمایم.


راننده16ساله حادثه ساز شد

همدان پیام - رانندگی خطرآفرین نوجوان 16 ساله در بلوار ارم جان پیرزن 70 ساله‌ای را گرفت و زن 50 ساله‌ دیگری را نیز به شدت مجروح و روانه بیمارستان کرد.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که روز گذشته ساعت 9 و 52 دقیقه صبح دو زن 50 و 70 ساله در محل پیاده ‌رو بلوار ارم در حال پیاده‌روی بودند که ناگهان خودروی پژو پارس با سرعت بالا از مسیر خود خارج و پس از شکستن درخت این دو زن را زیر گرفته و پس از واژگونی متوقف می‌شود.

در این سانحه راننده پژو و سرنشین آن جان سالم به در برده و متواری می‌شوند اما پیرزن 70 ساله در دم فوت و زن 50 ساله به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان همدان در این‌باره می‌گوید: روز گذشته ساعت 9 و 52 دقیقه صبح یک فقره تصادف فوتی در بلوار ارم رخ می‌دهد که راننده خودروی سواری پژو نوجوان 16‌ساله و فاقد گواهینامه بوده است که به دلیل نداشتن مهارت رانندگی و سرعت بالا کنترل خودرو از دست وی خارج و از مسیر منحرف می ‌شود. به گفته حسین طلایی، خودروی پژو از انتهای بلوار ارم به سمت میدان قائم در حرکت بوده که پس از اینکه از مسیر خارج می‌شود به سمت راست معبر منحرف و با درختی برخورد و پس از شکستن درخت دو زن 70 و 50 ساله را زیر می‌گیرد و پس از واژگونی بر روی سقف متوقف می‌گردد. طلایی خاطرنشان می‌کند: در این سانحه به دلیل شدت برخورد خودرو با این دو عابر پیاده، یکی از عابران که پیرزن 70 ساله بوده در دم فوت و دیگری نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی می‌افزاید: در این حادثه به راننده و سرنشین خودرو پژو آسیبی وارد نشده اما متأسفانه حال عمومی زن 50 ساله نیز وخیم گزارش شده است. رئیس پلیس راهور استان همدان اظهار می‌دارد: در این حادثه راننده خودرو پژو پس از تصادف از فرصت استفاده و متواری می‌شود اما نهایتاً پس از گذشت یک ساعت از تصادف خود را به پلیس معرفی می‌کند. به گفته طلایی، راننده خودرو پژو به دلیل نداشتن گواهینامه و برخورد با عابر پیاده مشمول تشدید مجازات است که مراتب به مراجع قضایی نیز اطلاع داده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در قانون راهنمایی و رانندگی، اگر فردی در حین رانندگی منجر به فوت شخص دیگری شود بین 6 ماه تا 3 سال به زندان محکوم می‌شود اما اگر تصادف منجر به جرح شود محکومیت بین یک تا 5 ماه زندان است.

طلایی می‌افزاید: البته این قانون در حالت عادی است اما در موارد تشدید مجازات محکومیت بیش از 3 ماه در تصادفات جرحی و بیش از دو سال در تصادفات فوتی است. رئیس پلیس راهور استان همدان به موارد تشدید مجازات اشاره می‌کند و می‌گوید: نداشتن گواهینامه، سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت غیر ارادی، فرار کردن از صحنه تصادف و به حرکت درآوردن خودروی معیوب با علم به آن از موارد تشدید مجازات است که در تصادفات منجر به فوت و جرحی این موارد نیز لحاظ می‌شود.

طلایی با توجه به اینکه در این حادثه راننده خودرو پژو نوجوان 16 ساله مقصر بوده به خانواده‌ها توصیه می‌کند: خانواده رفتار فرزندان خود را کنترل کنند و از قرار دادن وسیله نقلیه در اختیار نوجوانان و جوانان فاقد گواهینامه و مهارت رانندگی خودداری کنند.

به گفته وی، راننده پژو از دو جهت مشمول تشدید مجازات می‌شود نخست به دلیل نداشتن گواهینامه و دوم اینکه عابران پیاده از محل ویژه عابران پیاده در حال حرکت بودند که به دلیل بی‌احتیاطی راننده دچار این حادثه شدند.

چندی پیش نیز طلایی در گفت وگو با همدان‌پیام بیشترین فوتی‌های تصادفات درون شهری را مربوط به عابران پیاده عنوان کرد به طوری که در بررسی تصادفات پارسال از مجموع 89 فوتی تصادفات 46 فوتی مربوط به عابران پیاده بوده که بیشترین این تصادفات در نقاط حادثه‌خیز یعنی بلوارها رخ داده است.

همچنین سال گذشته 24 تصادف فوتی در 4 بلوار ارم همدان رخ داد که بیشتر فوتی‌ها عابران پیاده‌ای بوده‌اند که قصد تردد در این معابر را داشته‌اند. به اعتقاد طلایی، عبور عرضی عابر پیاده از بلوارها دلیل رخداد این اتفاقات تلخ است هر چند ممکن است این تردد مجاز باشد اما بی‌احتیاطی برخی رانندگان و بالا بودن سرعت خودروها خطراتی برای عابران پیاده ایجاد می‌کند که ممکن است جبران‌ناپذیر باشد.




افزایش تقاضا برای سقط ‌درمانی/شعار تماشاگران علیه پاسی ها/مماشاتی در انسداد چاه های غیرمجاز نداریم/راننده16ساله حادثه ساز شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار