مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: متوسط برداشت بادام دیم در هر هکتار یک تن است و امسال باغداران بیش از هزار و ۱۰۰ تن بادام دیم از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.
کد خبر: ۹۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 01 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: متوسط برداشت بادام دیم در هر هکتار یک تن است و امسال باغداران بیش از هزار و ۱۰۰ تن بادام دیم از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.
مهدی نصیری افزود: ارقام سنگی، مامایی و کاغذی از ارقام این میوه خشک در باغ‌های شهرستان است.
وی، با بیان اینکه رقم سنگی یکی از مقاوم‌ترین ارقام بادام است، افزود: این رقم از محبوبیت زیادی در بین باغداران برخوردار است و با داشتن پوسته چوبی و بسیار سخت در برابر کم آبی و آفات و بیماری ها، مقاوم و نسبت مغز به پوست در آن ۲۸ درصد است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اضافه کرد: رقم مامایی رقمی متوسط گل است که رسیدن میوه آن زود هنگام و از بازارپسندی بالایی برخوردار و مناسب مناطق معتدله و سردسیر است.
وی گفت: عمده باغ‌های بادام، در بخش مرکزی این شهرستان تجمع یافته است که ۱۰۰ درصد این باغ‌ها به کشت دیم اختصاص دارد.
نصیری افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی شهرستان و وجود اراضی کم بازده و شیبدار دیم و با هدف حفظ منابع آب و خاک، کمک به تولید و اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان شهر ها، عمده باغ‌های دیم بادام در این شهرستان، در اراضی شیبدار احداث شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح کرد: بادام تولیدی در این شهرستان، به دلیل استفاده از کود‌های آلی و کمپوست و حداقل استفاده ازکود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات، در زمره محصولات سالم به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار