مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: کار برگزاری جشن‌های گلریزان سال جاری قبل از نوروز آغاز شده بود و تاکنون حدود ۲۶ میلیارد تومان به حساب ستاد دیه استان کرمان واریز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸ 30 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، سیدحجت الله موسوی قوام بعد از ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در نخستین نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه بدهی ۱۲ نفر دیگر در سال گذشته پرداخت شده بود، اما آزادی به سال جدید موکول شد، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته ۲۹۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند.

موسوی بیان کرد: ۶۲۱ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان میزان بدهی زندانیان واجد شرایط سال گذشته بود که بیش از ۳۰۷ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از عدد بدهی اخذ رضایت شاکیان را داشتیم و از استان‌های برتر در این زمینه بودیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: آورده مددجویان سه میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان و اعسار و تقسیط بدهی ۲۷۷ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان بوده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات بانکی به زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: سال گذشته بیشترین جذب را در این بخش معادل ۱۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان داشتیم و ۱۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان نیز میزان کمک‌های مردمی و خیران و بیش از پنج میلیارد تومان کمک ستاد دیه کشور را برای آزادی زندانیان داشتیم.

موسوی بیان کرد: تعهدات جشن گلریزان سال قبل استان کرمان ۳۰ میلیارد تومان بود که ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید ۳۱ نفر مددجوی واجد شرایط از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند، افزود: پنج میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: کار برگزاری جشن‌های گلریزان سال جاری قبل از نوروز آغاز شده بود و تاکنون حدود ۲۶ میلیارد تومان به حساب ستاد دیه استان کرمان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری ما برای گلریزان امسال ۴۰ میلیارد تومان بود، افزود: پیش بینی می‌شود از این عدد عبور کنیم و در شهرستان کرمان اصناف بیشترین کمک را داشتند.

موسوی ادامه داد: ۱۲ مجموعه از بنگاه‌های اقتصادی مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعهد کرده‌اند که تاکنون حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن وصول شده و سه مجموعه باقی مانده که باید به تعهدشان عمل کنند.

وی تصریح کرد: در جشن گلریزان کرمان هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهد شده بود که هفت میلیارد جذب شده و دومین شهرستان جیرفت است که سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز شده و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان نیز میزان تعهدات است.

موسوی با اشاره به جمع آوری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان شهرستان رفسنجان اظهار کرد: تا پایان فروردین ماه تعداد زندانیان واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان ۲۴۷ نفر بوده است.

وی افزود: امروز ۳۵ نفر از زندان آزاد می‌شوند که از سال گذشته در زندان هستند و بدهی این افراد ۵۵ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۲ میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی را داشتیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در پایان تاکید کرد: هر مبلغی که در هر شهرستان جمع آوری شود به آزادی زندانیان همان شهرستان اختصاص می‌دهیم.

همچنین حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشن‌های گلریزان و عملکرد ستاد دیه اظهار کرد: اتفاقات خوبی افتاده و نشان می‌دهد کار‌ها رو به رشد است

وی با اشاره به آمار ورودی به زندان افزود: تلاش می‌کنیم با اصلاح قوانین و مقررات راه ورود این افراد به زندان بسته شود.

حمیدی با قدردانی از مشارکت مردم و خیران در جشن‌های گلریزان و همکاری رسانه‌ها بیان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی، هر کس به اندازه توانش کمک می‌کند و مشارکت دارد و خیر و برکت کار ستاد دیه همین کمک‌های مردمی است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار