تابناک هرمزگان- رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از غرفه ایزوایکو گفت:مسیر رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم از دریا می گذرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 12 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر اقتصاد دریامحور نشان دهنده این است که ما تاکنون از ظرفیت دریا به خوبی استفاده نکرده ایم.
 دکتر علی آقا محمدی با حضور در غرفه ایزوایکو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پخش و پتروشیمی در تهران اظهارداشت: طبیعتا وقتی که مقام معظم رهبری یکی از سیاست های کلی نظام را اقتصاد دریامحور قرار می دهند به این معناست که ما از دریا استفاده مناسبی نکرده ایم.

وی با بیان اینکه آنجایی هم که از دریا استفاده کرده ایم از ظرفیت های داخلی خودمان برای این توسعه بهره نگرفته است افزود: انتظار می رود و توقع این است که سیاست های گذشته خود در حوزه دریایی را کنار گذاشته و طرح جدیدی را بر اساس سیاست های کلی که به راحتی بتوان در مجموعه دریا عملیاتی کرد را تدوین کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه همه سیاست های اجرایی دریامحور در حوزه های مختلف نیازمند شناور است خاطرنشان کرد: یکی از این حوزه ها تامین امکانات دریایی برای تفریحات آبی و یا توسعه گردشگری است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

آقا محمدی همچنین با اشاره به تشکیل کنسرسیوم مشترک از سوی ایزوایکو و دو شرکت دیگر برای ساخت انواع کشتی های تجاری تمام ایرانی تصریح کرد: تشکیل این کنسرسیوم مقدمه بسیار خوبی برای تدوین برنامه جامعی در حوزه سیاست های دریامحور است.
وی با اشاره به تاکید بر سیاست های اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم تاکید کرد: در آغاز اجرای برنامه هفتم پیشنهاد می شود که شرکت های عضو این کنسرسیوم مشترک تا شهریور یا مهرماه نمایشگاه اقتصاددریا محور برگزار کرده و در این نمایشگاه و تقاضاهای خود را مطرح کنند و مسئولان نیز با حضور در این نمایشگاه تغییر بنیادینی در تصمیمات خود در حوزه دریایی داشته باشند.


آقا محمدی در ادامه تصریح کرد: برای دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم قطعا باید صادرات و وارادت کشور افزایش یافته و به تراز تجاری مثبت برسیم که عمده این اتفاق در مسیر دریا رخ می دهد و در آینده تقاضای موثری در این حوزه خواهیم داشت. بنابر این بسیار واضح است که در این حوزه نیاز به صنعتی بسیار پویا، کارگشا و دارای حجم قابل توجه داریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: نهادهای حاکمیتی یا شبه دولتی که در حوزه دریایی حضور دارند باید ذهن خود را معطوف کنند که ظرفیت بخش خصوصی را از طرق مختلف جذب کرده و آنها را فعال کنند تا بخشی از این بار را آنها بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار