عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این کلانشهر به رغم داشتن بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت فاقد یک شهربازی مدرن و بزرگ است، گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم شیراز است.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 19 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز در دوازدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز، بیان کرد: در ادوار گذشته بخشی از اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره به منظور احداث شهربازی در نظر گرفته شده بود که به علت پاره ای مسائل هنوز محقق نشده است.

او افزود: با توجه به اهمیت احداث شهربازی، کمیسیون گردشگری و زیارت شورا پس از بررسی گزینه‌های موجود برای جانمایی احداث شهربازی به لحاظ مسائل زیست محیطی، گردشگری، شهرسازی، سرمایه گذاری و املاکی دو اولویت مکانی را مشخص کرد و مقرر شد پس از بررسی‌های علمی و فنی توسط شهرداری، طرح توجیهی مربوطه تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در راستای توجه به جامعه هنرمندان و رونق ساخت صنایع دستی در شهر شیراز، دوازدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت به موضوع نحوه واگذاری بازارچه هنر و سناریوهای مختلف واگذاری که از سوی نهادها و اشخاص ارائه شده بود، اختصاص داده شد.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: مقرر شد حوزه اقتصادی شهرداری نسبت به تعریف و تدوین طرح و مدل نهایی واگذاری بازارچه حداکثر تا یک ماه آینده اقدام کند.

پیش از این گزارشی توسط این رسانه در خصوص جمع آوری دستگاه‌های یکی از دو شهر بازی روباز شیراز و قدیمی‌ترین شهربازی این کلانشهر، منتشر شده و ایجاد یک فضای مناسب تفریحی و بازی برای گروه‌های سنی مختلف خصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان، به عنوان مطالبه، طرح شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار