خطیب جمعه لار تاکید کرد: البته ازسوی دیگر نیز دشمن بیکار ننشسته و به دنبال ایجاد تفرقه، اختلاف افکنی ها و دامن زدن به چنددستگی های مذهبی ، قومی و فرقه ای است؛ چون اهداف پلیدش از این راه و مسیر دست یافتنی تر است.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 30 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام محمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه لار اظهار داشت: نظام، امروز به دنبال حاکمیت و بسترسازی برای پیاده سازی تمدن نوین اسلامی است.

وی تصریح کرد: برپایی و پیاده سازی این تمدن نیز زیرساخت و بستر مناسب می خواهد؛ علم و صنعت و پیشرفت های قابل توجه در حوزه های گوناگون می طلبد و البته آرامش و امنیت که از مهمترین و ضروری ترین ابزار برای تحقق این راهبرد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پیش نیازهای تولید و تامین امنیت که به دنبال آن نیز تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت همین وحدت و حاکمیت انسجام ملی در میان همه اقوام، ادیان و مذاهب گوناگون در متن این نظام الهی و توحیدی است.

خطیب جمعه لار تاکید کرد: البته ازسوی دیگر نیز دشمن بیکار ننشسته و به دنبال ایجاد تفرقه، اختلاف افکنی ها و دامن زدن به چنددستگی های مذهبی ، قومی و فرقه ای است؛ چون اهداف پلیدش از این راه و مسیر دست یافتنی تر است.

رمضانی یادآور شد: به همان میزان که اختلاف و دودستگی ها مهمترین راهبرد دشمن است؛ بدانیم که پاشنه آشیل و نقطه ضعف ملت های مسلمان برای ضربه خوردن و تحقیرشان نیز همین است.

او گفت: فرقه های مختلف مذهبی و اهل تشیع و تسنن آنقدر نقاط اشتراک و مسیرهای رسیدن به وحدت دارند که می توان با چنگ زدن به این گنجینه های ارزشمند و مشترک هیچگاه در دام فریب و ترفندهای دشمنان قرار نگیرند و با وحدت و انسجام مایه عزتمندی و رشد و تعالی اسلام را نیز فراهم آورند.

وی با تقدیر از بانیان و متولیان امر در برگزاری همایش های مختلف وحدت در شهرهای مختلف در جنوب فارس نیز گفت: مردم این مناطق با تاسی از بزرگان دینی در منطقه سالهاست در اوج وحدت و انسجام و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند و حتی الگویی برای دیگر مناطق هستند.

خطیب جمعه این هفته لار گفت: آیین دین مبین اسلام چنان خردمندانه و بر پایه منطق بر ضرورت وحدت و انسجام تاکید داشته که برای تحقق آن نیازی به هیچ ابزار و قهرو وجبرو فشار نیست و مسلمانان می توانند با وجود برخی اختلافات فقهی و کلامی اما با منطق و تکیه بر نقاط مشترک مایه عزتمندی، شرف ، پیشرفت و اقتدار روزافزون در شرایط کنونی را فراهم کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار