رحمانیان گفت: ۲ بانوی ۳۸ و ۸۶ ساله که هیچکدام واکسن کرونا دریافت نکرده بودند در بیمارستان جهرم جان باختند.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 12 November 2021

تابناک فالرس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»گفت: روز گذشته ۲بیمار دیگر در پیمانیه بر اثر ابتلا به کرونا در حالی جان خود را از دست دادند که اگر واکسن دریافت کرده بودند، شاید سرنوشت دیگری در انتظارشان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کرونا جان یک خانم ۳۸ ساله، از اتباع خارجی ساکن جهرم را بدون هیچ بیماری زمینه ای گرفت، افزود: این بیمار متاسفانه نه تنها برای دریافت واکسن اقدام نکرده بود، هنگام بیماری نیز خود را به بیمارستان نرسانده بود.

وی بااشاره به اینکه خانم ۸۶ ساله اهل سیمکان نیز هیچ دز واکسنی دریافت نکرده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه که ما در بیمارستان و درمانگاه ها مشاهده می کنیم،

رحمانیان با اشاره به اینکه عقلانی ترین راه برای مقابله با کرونا تزریق واکسن است، عنوان کرد: تا امروز فقط حدود ۶۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از جمعیت جهرم و خفر دز اول را دریافت کرده اند، گفت: اگر ۲۰ درصد باقیمانده و ۴۰ درصدی که دز دوم را نگرفته اند، هر چه زودتر برای دریافت دز اول یا دوم خود اقدام نکنند، لاجرم هر دو شهرستان دوباره وارد وضعیت قرمز شده و افزایش آمار بستری و مرگ و میر ادامه پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه میانگین دریافت واکسن دانش آموزی نیز در کشور حدود ۸۰ درصد است که در جهرم این عدد حدود ۶۰ درصد است، عنوان کرد: این موضوع نیز عامل مهم دیگری است که باعث می شود سطح ایمنی در دو شهرستان به وضعیت مطلوبی نرسد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار