کمربندی شیراز و وضعیت نامساعد آن تنها و مهمترین موضوع جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه فارس بود.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 17 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در پی پخش گزارش وضعیت نابسامان کمربندی شیراز از خبر مرکز فارس، برای پی گیری این موضوع امروز اعضای کارگروه نظارت و پی گیری حقوق عامه دور هم گردهم آمدند تا برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند.

محوری حادثه خیز که روزانه قربانیان بسیاری بر جای میگذارد.

همایون پور جانشین رئیس پلیس راه شمال فارس در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه فارس که با گزارشی از تصادفات منجر به مرگ در این مسیر آغاز شد، گفت: به دلیل روکش نامناسب راه، اختلاف سطح، نداشتن خط کشی، نبود روشنایی و بهره‌مند نبودن از حداقل‌های یک مسیر استاندارد، سهم زیادی از کشته‌ها را شاهد هستیم به طوری که در ۷ ماه گذشته در هر کیلومتر از این مسیر یک نفر جان خود را از دست داده است.
علی رغم اینکه مسئولان به بهانه‌های مختلف از قبول ساماندهی کمربندی شانه خالی می‌کردند، دادستان شیراز، شهرداری و راه و شهرسازی را مکلف کرد تا قبل از ساخت کمربندی جدید که زمان طولانی را به دنبال دارد، در ۳ ماه آینده با اقدامات کوتاه مدت همه استانداردسازی کمربندی را انجام دهند و نیروی انتظامی و پلیس هم با نظارت‌های بیشتر به امنیت و کنترل سرعت‌ها اقدام کنند.
بحرینی، گفت: در صورتی که در این مدت ۳ ماه اقدامات کوتاه مدت انجام نشود به صورت قانونی با دستگاه‌های اجرایی متخلف برخورد می‌شود.
کمربندی شیراز به طول ۴۵ کیلومتر از محور شیراز اصفهان شروع و با گذر از شمال و جنوب غرب شهر شیراز تا خروجی شهر به سمت استان‌های هرمزگان و کرمان ادامه دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار