مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره سراسری «هوای نو»، گفت: این رویداد مهم فرهنگی برای نخستین بار و با هدف شکوفایی ظرفیت‌های ویژه هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی کشور برگزار شده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 01 December 2021
 مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره سراسری «هوای نو»، گفت: این رویداد مهم فرهنگی برای نخستین بار و با هدف شکوفایی ظرفیت‌های ویژه هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی کشور برگزار شده است.

به گزارش تابناک همدان، از ایرنا، حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» روز چهارشنبه در نشست تبیین اهداف و رویکرد‌های مهرواره «هوای نو» که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد، افزود: این رویدارد فرهنگی با شعار محوری «در هوای نو هیات نفسی تازه کنیم» و با هدف اصلی شکوفایی ظرفیت هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مجموعه‌های فرهنگی سراسر کشور برگزار و در خاتمه از هیات‌ها و تشکل‌های دینی برتر نیز تجلیل خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار برای شرکت در مهرواره هوای نو را ۲۴ آذرماه عنوان کرد و از متولیان هیات‌های مذهبی سراسر کشور خواست در فرصت باقیمانده آثار و فعالیت‌های هیات در زمینه کتاب هیات که بر گرفته از فعالیت‌های پژوهشی در خصوص عاشورا، کارکرد‌های اجتماعی، دینی و مذهبی هیات، شعر و نوحه، ادبیات داستانی، تاریخ شفاهی هیات و کودک و نوجوان را به دبیرخانه مهرواره به نشانی اینترنتی http://HAVAYENOO.COM ارسال کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اختتامیه این رویداد فرهنگی اواخر بهمن امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مهرواره به عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در سه بخش «هیات‌ها و تشکل‌های دینی»، «تشکل‌های مردمی» و «ستایشگران اهل‌بیت (ع)» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب تاریخ ۴۰ سال گذشته باید بازنگری شود، افزود: در این میان استفاده از ظرفیت‌های ویژه هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی بسیار ضروری است که یکی از اهداف محوری این مهرواره نیز شناسایی ظرفیت این تشکل‌ها برای تحقق این مهم است.

وی با بیان اینکه این مهرواره در بخش کتاب هیات به ۲ بخش «کتاب سال عاشورا» و «کتاب سال هیات» می‎‌پردازد، گفت: ناشران و پدیدآورندگان آثار با مراجعه و ثبت نام در وبگاه اینترنتی مهرواره یک نسخه از آثار چاپ شده خود در سال‌های ۹۸ و ۹۹ را به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ستایشگران اهل بیت (ع) و مداحان نیز برای شرکت در بخش «مدح‌خوانی» و «نغمه‎‌سرایی» باید فایل تصویری پنج تا هفت دقیقه‌ای از مدیحه خوانی خود در هیات را به دبیرخانه مهرواره (وبگاه اینترنتی) ارسال کنند.

به گفته حجت‌الاسلام باباخانی، کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی به هیات برگزیده، پرداخت ۱۰ میلیون تومان به نفرات برگزیده و کمک به انتشار کتاب برگزیدگان از جمله جوایز مهرواره هوای نو است.

نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیات و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «هوای نو» برگزار می‌شود.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار