استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دستور کار است و باید از استادان دانشگاه در حوزه اجرایی کمک گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 11 December 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در گزارش روز شنبه خود به نقل از محمد هادی ایمانیه در جمع نمازگزاران شیراز افزود: در این سفر ۱۱۰ مصوبه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در زمینه‌های آب و فاضلاب، فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل، انرژی، گردشگری، محرومیت زدایی و بهداشت و درمان به تصویب رسید.
وی، با اشاره به جذب اعتبار برای رفع ۲۲۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محورهای استان بیان کرد: یکی از محورهای حادثه خیز استان، کمربندی شهر شیراز است که موجب دغدغه شهروندان شده بود که مقرر شد شهرداری شیراز و اداره کل راهداری فارس در قالب یک تفاهم نامه مشکلات این محور را به سرعت رفع کنند.
استاندار فارس، عمده‌ترین تلاش مجموعه مدیریتی استان را در جهت به حرکت در آوردن قطار پیشرفت استان دانست و ادامه داد: می‌کوشیم که در مسیر رفع نواقص و عقب ماندگی‌های استان شتابان حرکت کنیم.
ایمانیه، در خصوص اقدامات انجام شده طی ٦٤ روز فعالیت خود در جایگاه استانداری فارس هم گفت: یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای استان آزادراه شیراز – اصفهان است که طولانی شدن روند تکمیل آن انتقاداتی را به دنبال داشته که با شروع به کار دولت سیزدهم پیگیری هایی برای سرعت گرفتن روند تکمیل آن انجام گرفته و که بر همین اساس طی چند ماه آتی شاهد بهره برداری از قطعه هفتم این پروژه خواهیم بود.
استاندار فارس افزود: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر هم بر اساس قرارداد منعقد شده با وزارت نفت و با تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر عملیاتی خواهد شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم به کار گیری تمام ظرفیت‌های موجود در شهرک صنعتی شیراز افزود: این شهرک هم‌اینک با ١٥ درصد ظرفیت خود فعال است که موجب ایجاد ۲۷ هزار فرصت شغلی شده است و قطعا استفاده از تمام ظرفیت آن فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری که ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به استان فارس انجام شد، مصوباتی برای گشودن موانع توسعه استان و رفاه مردم داشت که در پرونده خبری ایرنا با عنوان هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای فارس در دسترس است.

 

لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه اجرایی

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دستور کار است و باید از استادان دانشگاه در حوزه اجرایی کمک گرفت.
وی ادامه داد: فارس رتبه دوم در کشاورزی، رتبه اول در دامداری، رتبه چهارم در صنعت و رتبه دوم در معادن و گردشگری را دارد که با توجه به توانمندی‌های موجود می‌تواند در تمامی زمینه‌ها استان برتر و سرآمد باشد.
دکتر ایمانیه، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فارس یک قله است گفت: همه فعالیت‌ها در این استان باید با محوریت این فرموده رهبری تدوین و اجرا شود.
وی بیان کرد: ارتباط قوی تر مدیران اجرایی و دانشگاه‌ها در توسعه استان و قرار گرفتن در جایگاه برتر کشوری موثر است و این موضوع با جدیت در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.
او افزود: عدالت محوری و توازن جغرافیایی در ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت است و از آنجا که اقداماتی که تاکنون انجام شده از این نظر رضایت بخش نیست، بنابراین توجه عادلانه به همه نقاط استان باید سر لوحه فعالیت مدیران باشد.

حضرت زینب (س) الگوی مقاومت و صبر

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، آن حضرت را الگوی مقاومت و صبر دانست و افزود: پرستاران ما با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) به خصوص در ایام کرونا از هیچ تلاش و ایثاری در راه سلامت جامعه فرو گذار نکردند.
دکتر ایمانیه، با اشاره بر اهمیت جایگاه قشر دلسوز و اثرگذار پرستار افزود: رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات پرستاران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار