استاندار فارس در این زمینه نیز تاکید کرد: نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته شود و توقعات و تکالیف هر دستگاه جداگانه ابلاغ شود علاوه بر آن به شهرستان‌های جنوبی به ویژه داراب و لارستان که در معرض پرخطر هستند نامه جداگانه برای مراقبت زده شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 16 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت، زنان و خانواده استان فارس خطاب به دبیر جلسه اظهار داشت: خودتان را گرفتار آیین‌نامه و بخشنامه نوشتن نکنید درست است که احتیاج به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم اما اینکه در دام برنامه بیفتیم کار عقب می‌افتد.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها باید زمان‌بندی داشت و کارها رصد شود، گفت: اجرا مهم‌تر از برنامه‌ریزی است، باید از برنامه‌های کلی و صحبت‌های نظری بگذریم باید با عدد و آمار جلو برویم و تقسیم کار شود تا مشخص باشد چه کسی به مسئولیتش عمل کرده و چه کسی عمل نکرده است.

استاندار فارس در ادامه بررسی دستورکارها و غیبت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه افزود: انتظار این است که مطالبه‌گر و پاسخ‌دهنده در جلسه باشند اما نه مطالبه‌گر در جلسه است و مدیران دستگاه‌هایی هم که باید جواب دهند نیامدند.

ایمانیه با انتقاد از روند برگزاری جلسات بیان کرد: این نوع برگزاری جلسه یعنی موضوعات رصد نشده، آمار هم کمی نیست و جلسات منحصر به کلی‌گویی شده با این شیوه باید مدیران کل کارشان را تعطیل کنند و همه وقت در جلسه باشند، باید کسانی که مرتبط و دستگاه‌های اصلی هستند، مدیر کل در جلسه باشد و مابقی نیاز به حضور مدیران کل نیست.

وی با بیان اینکه کشور ما چند سال است درگیر جلسات کم نتیجه است، تاکید کرد: برنامه جلسات از قبل به اطلاع مدیران رسانده شود و تنها مدیرانی که باید پاسخگو باشند در جلسه حضور داشته باشند.

در ادامه جلسه دیگر دستورکارها بررسی شد که یکی از آنها مربوط به کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بود که استاندار فارس در این زمینه نیز گفت: اهداف بیماری‌های غیرواگیر به صورت کمی و زمان‌بندی شده مشخص شود و 2 هفته آینده جلسه دیگری با حضور متولیان اصلی برگزار شود.

ایمانیه با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر از مشکلات اصلی است و اگر توجه نشود تبدیل به یک بحران سلامت می‌شود، افزود: کنترل و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها نیاز به یک عزم ملی دارد اما در عملکرد استان فارس باید نسبت به دیگر استان‌ها تفاوت داشته باشد.

کنترل و مراقبت برای مقابله با پشه آئدس؛ شهرستان‌های جنوبی بیشتر مراقب باشند

بیماری‌های ناشی از گزش پشه آئدس موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و تاکید شد که با توجه به شیوع بیماری‌های ناشی از گزش این پشه و دیده شدن آن در استان‌های همجوار باید در حوزه سلامت استان فارس نیز مورد توجه قرار گیرد.

براساس آنچه در جلسه مطرح شد، ایپدمی بیماری‌ها ناشی از این پشه در کشورهای همسایه نگران‌کننده است و برای کنترل و پیشگیری از ورود آن به استان فارس باید مبادی ورودی مثل فرودگاه و گمرک و پایانه‌های زمینی کنترل و آگاه‌سازی مردم انجام شود.

هرچند در این جلسه تاکید شد که تاکنون از این نوع پشه در استان دیده نشده اما مراقبت الزامی است، تکالیفی برای برخی از دستگاه‌ها لحاظ شد. بر این اساس بهسازی محیط به عنوان پاشنه آشیل برنامه کنترل پشه الزامی است که شامل جمع‌آوری زباله‌ها و مدیریت پسماندها می‌شود.

استاندار فارس در این زمینه نیز تاکید کرد: نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته شود و توقعات و تکالیف هر دستگاه جداگانه ابلاغ شود علاوه بر آن به شهرستان‌های جنوبی به ویژه داراب و لارستان که در معرض پرخطر هستند نامه جداگانه برای مراقبت زده شود.

سهولت اجرای مجازات جایگزین جبس با همکاری دستگاه‌ها

مجازات‌های جایگزین حبس دستور کار دیگر این جلسه بود که بابایی، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری در این زمینه به ارائه توضیحات پرداخت و گفت: چون ظرفیت زندان‌ها بیش از اندازه است، براساس دستورات ابلاغ شده باید از ورود زندانی به زندان جلوگیری شود در نتیجه مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با این مجازات‌ جایگزین 4 گروه سود می‌برند، گفت: فرد محکوم و خانواده، جامعه و دستگاه قضایی هم نیاز نیست هزینه پرداخت کند و دستگاهی که بستر انجام این مجازات می‌شود چون خدمات عمومی رایگان در میان جایگزین‌ها مقبول‌تر و بیشتر مورد استفاده است.

بابایی به ایرادات این قانون نیز اشاره کرد و افزود: طولانی بودن فرایند اجرا یکی از ایرادات است که نباید به سطح ملی موکول شود و هر استانی مستقیم خود اقدام کند همچنین عدم معرفی ظرفیت دستگاه‌ها برای اجرای مجازات به دادگستری از دیگر ایرادات است چون قاضی نمی‌داند به کدام دستگاه و برای چه کاری محکوم را معرفی کند.

ایمانیه، استاندار فارس نیز در این باره گفت: این موارد را مکتوب کنید تا در سطح ملی پیگیری کنم. دستگاه‌ها نیز با دادگستری همکاری کنند تا این قانون اجرا شود ولی باید ضوابط اجرای قانون لحاظ شود.

تمرکز بیشتر بر مسائل اجتماعی و فرهنگی

در ادامه اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار فارس نیز اظهار داشت: موضوعات اجتماعی و فرهنگی دسته چندم شده و در اولویت نیست در فهم اهمیت مسائل اجتماعی باید بیشتر کار کرد و نیاز به تجدیدنظر جدی دارد.

 

وی با بیان اینکه استان فرصت‌های بی‌نظیر اجتماعی و فرهنگی هستیم که چون استفاده نمی‌شود تبدیل به یک مسئله امنیتی می‌شود، گفت: برای اولویت قرار گرفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی باید خرد جمعی و اراده جمعی پای کار آید.

محبی‌پور با بیان اینکه استان فارس اصلا امنیتی نیست حتما فرهنگی و اجتماعی هستیم، افزود: بنا در معاونت سیاسی استانداری بر این است که بیشتر تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار