مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: مهم‌ترین علت پایین بودن سرعت اینترنت مخابرات همدان به علت توسعه شبکه‌های TDM بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 19 December 2021
 مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: مهم‌ترین علت پایین بودن سرعت اینترنت مخابرات همدان به علت توسعه شبکه‌های TDM بوده است.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، محمدعلی گرزین در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مخابرات همدان در بستر IP Base توسعه کم‌تری داشته است؛ به عبارتی دیگر فاصله ما از مشتریان زیاد است و همین مسئله عامل مشکلات اصلی و به وجود آمده است.

وی افزود: برای حل این مشکل به سراغ توسعه شبکه FTPC رفته‌ایم یعنی فیبر‌های نوری مخابرات به مشتریان نزدیک‌تر می‌شود. ۳۴۰۰۰ قطب FTTH در سطح شهرستان همدان موجود است که مشتری ندارند. فیبر نوری در محله‌های سعیدیه، رکنی، اعتمادیه و اکثر مناطق همدان وجود دارد، اما متأسفانه این نوع از اینترنت پرسرعت، مشتری کم‌تری داشته و کم‌تر مورد نظر و شناخت مردم قرار گرفته است.

گرزین ادامه داد: کوچه سعید واقع در محله رکنی در دستور کار مخابرات استان برای توسعه شبکه‌های اینترنتی مدرن قرار گرفت. با ۱۰۰ مشترک در آن منطقه تماس گرفتیم و سعی کردیم آن‌ها را قانع کنیم تا در این محل از فیبر نوری استفاده شود، اما تنها چهار نفر راضی به انجام این کار شدند، زمانی که از فیبر نوری استفاده شود سرعت اینترنت به ۳۰۰ مگ می‌رسد.

وی ادامه داد: حاضر بودیم توسعه فیبر نوری در آن محل را به صورت رایگان انجام دهیم، اما مردم آن منطقه به علت شایعات مختلف هم‌چون هزینه بسیار بالا یا اثرات منفی دکل‌ها بر روند زندگی و سلامتیشان حاضر به انجام این کار نشدند. دکل‌ها زندگی و سلامت مردم را مختل نمی‌کنند. از لحاظ علمی هیچ‌گاه این موضوع ثابت نشده که دکل‌های مخابراتی تاثیر منفی در سلامت افراد دارند. هزینه‌های پرداختی این داستان نیز خیلی بالا نیست و در نهایت کشور به این سمت می‌رود و بهتر است برای پیشرفت همگانی، این موضوع سریع‌تر انجام شود. جابه‌جایی دکل‌ها در سطح شهرستان به سختی صورت می‌گیرد، زیرا همکاری و مساعدت بالایی از سوی مردم وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به این که متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در دنیا ۱۱۶ مگ و در کشور ما ۲۲ مگ است، گفت: متوسط سرعت دانلود اینترنت تلفن همراه در دنیا ۵۶ مگ بوده و در کشور ما ۳۶ مگ است. در دنیا هزینه پرداختی بابت اینترنت همراه بسیار پرهزینه‌تر از اینترنت ثابت است. شبکه‌های اینترنتی استان همدان باید از ADSL به VDSL ارتقا پیدا کند تا پهنای باند بالاتری وجود داشته و سرعت دانلود و آپلود به هم نزدیک باشد. FTTH دارای آپلود و دانلود برابر است.

گرزین تاکید کرد: افرادی که گیمر هستند و نیاز به سرعت بالای آپلود و دانلود دارند می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند و مشکلات‌شان را با شرکت مخابرات استان در میان بگذارند. اتفاقا یکی از گیمر‌های مطرح همدانی از ما در خواست اینترنت پر سرعت داشت و من به شخصه از منطقه‌ای که در آن سکونت داشت بازدید کردم و مشکل اینترنت این فرد را جهت رسیدگی به امور مربوطه‌اش حل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح USO که دولت هزینه‌های آن را تأمین می‌کند بنا شده روستا‌ها و مناطق محروم شامل حمایت و سرمایه گذاری شرکت‌های خصوصی قرار بگیرند تا عدالت به طور یکسان در کل کشور اجرا شود و شرکت‌های خصوصی نیز از نظر مالی متضرر نشوند و مجری این طرح‌ها باشند. این موضوع بسیار پر اهمیت است و برای پیشرفت‌های فرهنگی و اقتصادی یک کشور باید بهترین سرویس‌ها در دور افتاده‌ترین نقاط نیز استفاده شود.

گرزین در پایان با اشاره به این‌که هزار و ۱۸۰ روستا در استان همدان وجود دارد، مطرح کرد: در مبحث محرومیت زدایی، سرعت پهنای باند بیش از ۳۰۰ روستای مهم در استان را که بین دو تا هشت مگ بودند به یک گیگ تبدیل کرده‌ایم. در حال حاضر پهنای باند برخی از این روستا‌ها ۲۰ مگ هم نیست، مردم این روستا‌ها به راحتی می‌توانند از اینترنت پرسرعت و بیشتری استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار