فرماندار:
فرماندار همدان گفت که با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه گرانفروشی در زمینه تامین کالا‌های موردنیاز مردم در شب یلدا، ۹ مرکز توزیع مستقیم میوه در این شهرستان راه اندازی و فعال شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 19 December 2021
فرماندار همدان گفت که با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه گرانفروشی در زمینه تامین کالا‌های موردنیاز مردم در شب یلدا، ۹ مرکز توزیع مستقیم میوه در این شهرستان راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «محمدعلی محمدی» روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار شهرستان همدان، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و دسترسی آسان عموم به ویژه اقشار کم درآمد برای تامین کالا‌های موردنیاز، پنج مرکز موقت (چادر) و چهار بازارچه مرکز عرضه مستقیم میوه با نرخ دولتی در سطح شهر همدان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز مستقر در پارک لاله، خیابان هنرستان، کوی فرهنگیان و گلچهره چهار نوع میوه شامل کیوی، سیب درختی، پرتقال و انار با قیمت مصوب توزیع می‌شود، افزود: قیمت عرضه میوه با بهترین کیفیت در این مراکز برای رفاه و آسایش و دسترسی بهتر شهروندان براساس نرخ مصوب دولتی تعیین شده است.

فرماندار شهرستان همدان بر افزایش تعداد مراکز عرضه میوه تا شب عید تاکید کرد و گفت: توزیع میوه در شهر همدان با هماهنگی فرمانداری، تعاون روستایی، شهرداری و اداره صمت براساس برنامه مشخص و هدفمند انجام می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان با همکاری در راه اندازی این مراکز عرضه میوه ضمن حذف واسطه ها، فرایند توزیع را کوتاه و زمینه کاهش قیمت‌ها را فراهم کرده است، گفت: براساس شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور در خصوص نحوه توزیع و تامین محصولات و کالا‌های اساسی مردم باید زمینه تسهیل فرایند تهیه، توزیع و عرضه محصولات در مراکز عرضه مستقیم کالا فراهم شود.

فرماندار شهرستان همدان همچنین در خصوص وضعیت نانوایی‌های شهر نیز بر اجرای دقیق قانون و نظارت مستمر با هدف ارائه نان با کیفیت به مردم و فعالیت متناسب این مراکز با میزان سهمیه آرد تحویلی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از تغییر قیمت نان با وجود افزایش بازرسی‌ها همچنان نظر مردم از نظر کیفیت نان تامین نشده است، بر ضرورت نظارت مرکز بهداشت بر وضعیت بهداشتی برخی از نانوایی‌ها و نیز واکسیناسیون متصدیان و کارگران شاغل در نانوایی‌های شهرستان همدان تاکید کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر این سازمان بر فعالیت بازار با هدف پیشگیری از هر گونه تخلف و گرانفروشی، گفت: ضروری است عرضه محصولات به خصوص میوه موردنیاز مردم در شب یلدا با سود و قیمت متعارف باشد و برهمین اساس با متخلفان در زمینه گرانفروشی برخورد خواهد شد.

«داریوش جودکی» تاکید کرد: قیمت محصولات در مراکز دولتی عرضه میوه باید با تعیین سود و قیمت مشخص همراه باشد و بازرسان تعزیرات بر فعالیت این مراکز نظارت روزانه و مستمر دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار