سرپرست هواشناسی استان فارس پنجشنبه اعلام کرد:بررسی ۲۴ ساعت گذشته در ۲۹ ایستگاه هواشناسی استان نشانگر ۱۵۴ میلیمتر باران است که شهرستان فیروزآباد با ۲۶ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در استان داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سعید رنجبر بیان داشت: پس از شهرستان فیروزآباد که بیشترین میزان بارندگی داشت، سپیدان، نورآباد ممسنی، کازرون، شیراز، درودزن مرودشت ، پاسارگاد و فراشبند به ترتیب با حدود ۲۳، ۲۰، ۱۸، ۸، ۸، ۸ و ۷ میلیمتر در ردیف بعدی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ۳۳ ایستگاه هواشنایی در استان فارس فعال است که طی ۲۴ ساعت گذشته تنها سه ایستگاه آباده، ایزدخواست و نی ریز بارندگی نداشته است.

رنجبر گفت: همچنین در شهرستان سپیدان تاکنون هفت سانتی متر برف باریده است.

سرپرست هواشناسی فارس ادامه داد: آسمان فارس پنجشنبه ۹ دی ماه، ابری، اما امشب وزش باد در نواحی شمال شرق وجود دارد و بارش باران بویژه طی بعد از ظهر و شب و به خصوص در نیمه غربی و مرکزی استان ادامه دارد ضمن اینکه شامگاه پنجشنبه بارش برف در نواحی سردسیر شمالی و شمال شرق و با احتمال برای برخی نواحی مرکزی پیش بینی می شود.

او گفت : همچنین برای جمعه دهم دیماه نیز آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعد از ظهر در نواحی شرقی وزش باد و در برخی نقاط بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

رنجبر افزود : بر اساس نقشه هواشناسی طی روز شنبه ۱۱ دیماه تقریبا بارشی نخواهیم داشت اما برای بامداد یکشنبه ۱۲ دیماه بارشها از مناطق جنوبی شروع شده و بتدریج طی روز کل استان را در برمی گیرد و در دوشنبه ۱۳ دیماه از شدت بارش ها کاسته شده و بتدریج تا آخر روز بارشها از مناطق جنوبی خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد : برای بعدازظهر یکشنبه ۱۲ دیماه هم بارش برف در مناطق سردسیر و برخی نقاط مرکزی استان و ارتفاعات محتمل شده است.

رنجبر اظهار داشت: منطقه ایزدخواست ، سپیدان ،و صفاشهر با یک درجه بالای صفر سردترین نقاط استان بودند و منطقه فورگ داراب هم با ۲۱ درجه بالای صفرگرمترین مناطق استان فارس گزارش شده است.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی بامداد امروزپنجشنبه به چهار درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته هم به ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار