عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه برخی از افراد با ارائه گزارش‌ها از وضعیت ادارات استان نقاط ضعف و قوت مدیران را ارزیابی می‌کنند، می‌گوید: قطعا بعضی از افراد هم قصد اعمال نفوذ در انتصاب مدیران دارند.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 03 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در حال حاضر بسیاری از مدیران و فرمانداران به امید این که قرار است در روزهای آینده صندلی‌ها را به افراد دیگر واگذار کنند دیگر دل و دماغ کار کردن را ندارند که این مهم سبب لطمه وارد شدن به استانی می‌شود که سال‌هاست با چالش های بسیار بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حال حاضر و به گفته محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکنون بیش از ۳۲ انتصاب در سطح معاونان استانداری، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس صورت گرفته است.

در بسیاری از پست‌ها می‌توان از نخبگان بیرون از دولت استفاده کرد

آن طور که پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان فارس می‌گوید: در بسیاری از پست‌ها می‌توان از نخبگان خارج از بدنه دولت استفاده کرد به عنوان مثال فردی که قرار است بر مسند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکیه بزند باید آشنایی کامل نسبت به کارگران، کارفرما، تعاونی و ... داشته باشد.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه متاسفانه در 42 سال گذشته عادت کردیم که تنها پست های مدیریتی را به افراد دولتی بدهیم می‌گوید: مسئولان در سال‌های گذشته همواره بر این باور بودند که کارمندان دولت باید به پست های مدیریتی بخصوص سمت‌های اقتصادی تکیه بزنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اعتقاد دارد که برای تصدی گزینه های مدیریتی مانند اداره کل کار استان می توان افراد و سرمایه گذارانی که حدود 20 هزار کارگر و تولیدی مناسبی دارند استفاده کرد، بیان می کند: اما متاسفانه مسئولان تاکید دارند که باید از کارمندان رسمی دولت برای تصدی این پست استفاده کرد که معتقدم کارمندان رسمی از توانایی لازم در مدیریت حوزه اقتصادی برخوردار نیستند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در رابطه با معاونت اقتصادی استانداری بارها به استاندار اعلام کرده ام که اگر گزینه ای از نیروهای دولتی در اختیار نداری از بیرون و بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی و مشاور های مناسب استفاده کند، می گوید: اگر به این بخش حرکت کنیم می توان به رونق اقتصادی و تولید امیدوار باشیم.

رئیس‌جمهور بعضی از وزرا را از بخش خصوصی انتخاب کند

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه کاش آقای رئیس‌جمهور بعضی از وزرا مانند وزارت تعاون، رفاه اجتماعی، صمت و ... را از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی انتخاب می‌کرد می‌گوید: رئیس جمهور می‌توانست از میان دو الی سی نفر از صنعتگران استان‌ها یکی را به مجلس معرفی کند ،اما متاسفانه رؤسای جمهور از نظرات و پیشنهاد‌های صنعتگران و تولید کنندگان برای پست‌های وزارتی استفاده نمی کند.

در تغییر مدیران نباید عجله کرد

عباسی نماینده کازرون و کوه چنار هم در ادامه با بیان اینکه معتقدم که در تغییرات مدیران نباید عجله کرد می‌گوید: اما ذکر این نکته ضروری است که تأخیر طولانی در تغییر مدیران هم امری نامناسب است.

فریدون عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در مرحله نخست نیاز است تا مسئولان ارشد انتظارات‌شان را از یک اداره تعیین و در مرحله بعد عملکرد مسئولان و رئیس اداره مورد نظر را بررسی کنند، می‌افزاید: قطعا افرادی که در سال‌های گذشته سکاندار ادارات استان بودند و هنوز هم هستند ضد انقلاب نبود‌ه و نیستند و در انتخاب‌شان قطعا وزارت اطلاعات، نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور، حراست و .... نظرات‌شان را درباره آنها اعلام کرده بودند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه قطعا مدیران ارشد استان می‌توانند با ارزیابی عملکرد مدیران در سال‌های گذشته نظرات مناسب را برای تغییر و حفظ افراد ارائه دهند، ادامه می دهد: در این شرایط نیاز است تا مسئولان ارشد به مدیران اجازه دهند حدود سه الی 6 ماه فعالیت کنند.

عملکرد نامناسب بعضی از فرمانداران در سال‌های گذشته

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از فرمانداران عملکرد مناسبی در سال های گذشته نداشتند ادامه می دهد: عملکرد مناسب بعضی از فرمانداران برای نمایندگان حوزه انتخابیه محرز شده بود که این مهم مشکلاتی را برای نمایندگان ایجاد کرده است که در نهایت می توان به جای این افراد فردی را از فرمانداری و استانداری به عنوان سرپرست انتخاب کرد.

عضو مجمع نمایندگان فارس می‌گوید: در حال حاضر پاسخ استعلام افرادی که گزینه پیشنهادی مدیر کلی برای ادارات کل هستند صادر شده است و انتخاب نهایی آن‌ها در گرو تصمیم وزارتخانه و استانداری است.

نماینده کازرون و کوه چنار در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید برای انتخاب مدیران کل عجله کرد می افزاید: قطعا ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر افراد و مدیران کل باید با استاندار و وزارتخانه‌های مطبوعشان هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور با داشتن 31 استان و تعداد زیادی مدیران نمی‌توان به صورت فوری تغییرات را انجام دهد می گوید: دستگاه های اجرایی نباید برای تغییر مدیران عجله کنند و به تدریج به فعالیت‌شان ادامه دهند .

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در صورتی که نیاز باشد تا مدیران جابه جا یا حفظ شوند باید در آرامش این اتفاق رخ دهد می افزاید: قطعا مدیران ارشد نباید به عمد و یا حزبی با مدیران برخورد کنند.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه با بیان اینکه قطعا تمام مدیران نیروهای نظام هستند ادامه می‌دهد: در این رهگذر امکان دارد که بعضی از مدیران پس از روی کار آمدن بتوانند مطابق با شرایط فعلی و انقلابی و اقتصادی کشور ، تغییرات و تحول مناسبی را اداره مطبوع و استان انجام دهند.

نباید جامعه را از مدیر جدید محروم کرد

نماینده کازرون و کوه چنار با اشاره به اینکه در حال حاضر نباید جامعه را از مدیر جدید محروم کرد بیان می‌کند: در حال حاضر نیاز است تا فرصت مدیریتی را افراد میانسال و 40 الی 50 و 35 ساله ها در پست های مدیریتی به کار گرفته شوند و این در حالی است که بهتر است افراد 35 ساله در قالب معاونت در کنار بزرگ تر‌ها به کار گرفته شوند و از مشورت و مشاوره‌های افراد با تجربه‌تر بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان نماینده مردم در بخش اجرایی دخالتی نمی‌کنم می گوید: بنده تنها در شرایطی که استاندار یا وزیران دستگاه بخواهند مشورت کنند مشاوره های لازم را ارائه می دهم.

عباسی با اشاره به اینکه نمایندگان با تمام ادارات کل کار کردند و با گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه ها همکاری خواهیم کرد می گوید: قطعا تا پایان سال مدیریت‌ها در کشور تثبیت خواهد شد و معتقدم که در انتخاب مدیران نباید به صورت شتابزده عمل کرد و این در حالی است که حرمت افراد باید حفظ شود.

بعضی از افراد قصد اعمال نفوذ در انتصاب مدیران دارند

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه برخی از افراد با ارائه گزارش‌ها از وضعیت ادارات استان نقاط ضعف و قوت مدیران را ارزیابی می‌کنند، می‌گوید: قطعا بعضی از افراد هم قصد اعمال نفوذ در انتصاب مدیران دارند.

نماینده کازرون و کوه چنار از پیشنهاد گزینه مدیران توسط نمایندگان اطلاعی ندارم، می‌گوید: قطعا زمانی که استاندار قصد دریافت مشورت از نمایندگان دارد نمایندگان این کار را انجام می دهند.

مدیران دولت قبل نباید کنار گذاشته شوند

وی با بیان اینکه معتقدم که تمام افراد و مدیران دولت قبل به عنوان نیروهای نظام باید در سر جای مناسب به کار گرفته شوند می گوید: مدیرانی که با دولت سیزدهم ساز و کاری ندارند باید استعفا بدهند و کنار روند و در صورتی که چنین قصدی ندارند باید در دیگر استان ها به کار گرفته شوند.

عباسی با بیان اینکه قطعا مدیران دولت قبل نباید کنار گذاشته شوند می گوید: قطعا باید از تمام ظرفیت های مدیریتی مدیران قبل و افراد در جای خودشان استفاده شود و افراد سن بالا هم می توانند به عنوان مشاور مشغول به کار شوند.

روی صندلی های مدیریتی متر قرار ندادند تا افراد بر اساس آن فعالیت کنند

نماینده سروستان، خرامه و کوار هم در ادامه با بیان اینکه ذکر این نکته ضروری است که سرپرستان ادارات از قدرت اجرایی مناسبی برخوردارند، می گوید: قطعا افراد و سرپرستان اداراتی که عنوان می کنند از قدرت اجرائی مناسبی برخوردار نیستند در حال شانه خالی کردن از بار مسئولیت هستند.

عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به اینکه هر مسئولی موظف است تا زمانی که سکان را به دست فرد دیگری می سپارد کارش را به نحو احسن انجام دهد، می افزاید: بعضی از مسئولان به دلیل اینکه احتمال دارد از ریاست برکنار شوند از فعالیت دست می کشند که خیانت به استان و کشور است.قطعا بر روی صندلی‌های مدیریتی متر قرار ندادند تا افراد بر اساس آن فعالیت کنند اما دولت هم باید روند انتصابات را تسریع بخشد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه افرادی که در گوشه و کنار عنوان می کنند نمایندگان در حال انتخاب و انتصاب مدیران هستند افرادی هستند که به دنبال انتصاب گزینه های مد نظر خودشان هستند ، می‌گوید: وقتی نمایندگان نمی‌توانند در انتصابات دخالت کنند پس افراد و احزاب و افراد حقیقی و حقوقی هم حقی در دخالت در انتصابات ندارند.

وی با اشاره به اینکه قطعا نمایندگان با انتصاب افراد توسط استاندار موافقند، می گوید:هیچ زمانی در انتخاب افراد دخالتی نداشتم و تنها در زمانی که تخلفی را مشاهده کردم هشدار های لازم را دادم و این در حالیست که طبق وظیفه نظارتی‌مان هنوز هم مشکلاتی در برخی ادارات وجود دارد که هشدار می دهیم.

برچسب ها: انقلاب ، دولت ، جامعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار