ید کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 10 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: به بخشی از باغات فیروزآباد نیز در سال جاری بر اثر کاهش و تاخیر در بارش‌ها معادل ۲۰ الی ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان این که ۷۰ درصد هزینه نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه آن است، گفت: بخش زیادی از افزایش کنونی هزینه تولید در حوزه دامپروری ناشی از گرانی و بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی است.

این مقام مسئول گفت: تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش حجم علوفه مراتع امسال نیز مزید بر علت شده است.

او گفت: در شرایط خشکسالی یکی از راهبرد‌های دامداران حذف دام‌های مازاد و دام‌های فاقد بازده اقتصادی است که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی در بخش دام شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: بحران آب در شهرستان جدی است و کشاورزان می‌بایست برنامه کشت خود را متناسب با آب موجود برنامه ریزی کنند.

موسوی با بیان اینکه بیمه کشاورزی راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است، به کشاورزان توصیه کرد: جهت بیمه کردن محصولات کشاورزی خود به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و حمایت در مواقع بحران و حوادث اقدام کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار