رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: برای اولین بار در سطح کشور نهال گردوی گواهی شده شناسنامه دار در همدان تولید شده که پیش از این در کشور وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 07 February 2022
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: برای اولین بار در سطح کشور نهال گردوی گواهی شده شناسنامه دار در همدان تولید شده که پیش از این در کشور وجود نداشته است.
 
 
به گزارش تابناک همدان، منصور رضوانی جلال با اشاره به  تفاهم نامه ای که ستاد فرمان حضرت امام(ره) منعقد شده که  کشور بتواند در راستای جهش تولید بویژه گندم و جو و محصولات استراتژیک  حرکت کند، افزود: این تفاهم نامه برای سنوات قبل بوده اما  ما نیز با ستاد فرمان امام در همین رابطه تفاهم نامه منعقد کردیم که حمایت‌های خوبی از جانب این ستاد  در این راستا صورت گرفته است.
 
وی افزود:  با هماهنگی وزارت جهاد چهار استان پایلوت بود که خوشبختانه نتیجه خوبی حاصل شد و امسال  تعداد این استان ها به ۱۵ استان افزایش یافت.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در مورد موقعیت این استان اشاره کرد:  همدان از ابتدا  پایلوت بود و همچنان کار خود را ادامه می دهد تا بتواند در راستای هماهنگی و حمایت ستاد فرمان امام (ره) از تولیدات استراتژیک، چون گندم و حبوبات تولیدات خوب و مستمری در حوزه زراعی  داشته باشد.
  
وی در خصوص اجرای طرح جهش تولید دیمزار‌های استان  با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:  در ۱۸۰ هزار هکتار محصولات گندم  دیم، نخود دیم، گلرنگ دیم، کاملینا دیم و محصولات علوفه‌ای دیم در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱ هزار و ۵۶۵ هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ و کاملینا و ۱۹۲ هکتار محصولات علوفه‌ای در طرح جهش تولید استان کشت شده است.

رضوانی جلال در مورد قراردادهای بخش زراعت کشاورزی بیان کرد: در سال جاری در بخش زراعت کشاورزی  ۴۸۸ فقره قرارداد در سطحی افزون بر ۸ هزار و ۱۳۰ هکتار انجام گرفته است.

وی به تفکیک اراضی دیم و آبی پرداخت و گفت: سطح زیر کشت اراضی زراعی استان همدان  ۶۱۵ هزار هکتار شامل ۴۲۷ هزار هکتار  اراضی دیم و ۱۸۸ هزار هکتار  اراضی آبی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: میزان تولید محصولات زراعی امسال استان همدان ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن بوده و به منظور توسعه کشت نشائی در سال جاری ۲۵۰۰ هکتار کشت با هدف مدیریت آب در بخش کشاورزی استان همدان انجام گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار