استاندار فارس در پیام تسلیتی نوشت: درگذشت پدر سردار رشید اسلام شهید هاشم اعتمادی موجب تأثر اینجانب شد و این مصیبت را به خانواده بزرگوار اعتمادی تسلیت می‌گویم.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 16 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه در این پیام که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کرد:‌ شهید هاشم اعتمادی در دوران دفاع مقدس در کنار سایر همرزمان شهیدش همواره اثرگذار و کلیدی بود.
وی افزوده است: چنین پدران و مادرانی با تربیت فرزندان برومند همواره پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه بوده و با تربیت حسینی چنین سرداران برومندی نقشی اساسی در دوران دفاع مقدس و حمایت از ولی فقیه داشته اند.

شهید هاشم اعتمادی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۴۱ روستای سنگر سپیدان فارس ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در شلمچه و در دفاع از میهن اسلامی در جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
بنا بر منابع موثق، تحصیل وی در دوران دبیرستانش همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی بود. هاشم اعتمادی با تکثیر و پخش اعلامیه ها و سخنرانی های امام و شعارهای انقلابی در دبیرستان و سطح شهر، پا به پای مردم و همراه با پدر و برادرش در مبارزات شرکت می کرد و توانست نقش به سزایی در تسخیر ساختمان شهربانی شیراز و پادگان کازرون ایفا کند.
وی با پیروزی انقلاب به زادگاهش برگشت و فرماندهی کمیته مبارزه با اشرار منطقه را بر عهده گرفت. غائله کردستان که شروع شد برای مبارزه علیه دشمن عازم منطقه غرب شد و پس از مدتی مسوولیت واحد عملیات و اطلاعات تیپ المهدی (عج) را بر عهده گرفت و برای آزادسازی شهرهای کردنشین و پادگان حاج عمران به عنوان مسوول یکی از محورهای عملیاتی به آنجا رفت. در عملیات والفجر۲ در منطقه حاج عمران از ناحیه پای راست مجروح شد.
هاشم اعتمادی به دلیل حضورش در عملیات های مختلف و کسب تجربه فراوان، در پاییز ۱۳۶۵ به سمت فرماندهی تیپ امام حسن (ع) انتخاب شد و در عملیات کربلای ۵ مسوولیت یکی از محورهای عملیاتی را بر عهده داشت و در حالی ‌که چگونگی فتح جاده آسفالت (دوعیمی - بصره ) را به حاج نبی (فرمانده لشگر) گزارش می‌کرد، بر اثر انفجار گلوله آرپی‌جی در کنارش از ناحیه دست راست مجروح شد؛ ولی با همان وضعیت به طرف خط مقدم حرکت کرد و هنگام شرکت در یک عملیات شناسایی، هدف گلوله‌ های دشمن قرار گرفت و با دستی مجروح و چشمی خون آلود به فیض شهادت نائل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار