امسال هم شهرداری شیراز، آستین همت بالا زده تا همانند سال‌های گذشته، شهرراز را گل‌آرایی کند؛ اقدامی که اجرای آن به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز سپرده شده است و مسئولان این سازمان وعده کاشت 200 هزار مترمربع، گل، برای استقبال از بهار را داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آنگونه که در آثار ادبی و هنری و تاریخی سرزمین فارس، ذکر شده و بارها نقطه اتکا در بیان نظرات شعرا و ادیبان پیرامون این منطقه و خصوصا شهر شیراز، قرار گرفته، ویژگی‌های طبیعت چشم نواز شهر راز از میانه زمستان تا ابتدای بهار بوده است؛ ویژگی‌هایی که شاید لطفعلی صورتگر، به بهترین شکل آن را در غزل زیبایش آورده، آنجا که سروده "نازم هوای فارس که از اعتدال آن / بادام بن مه بهمن شکوفه آورد" و همین خصوصیت دلیل حضور شمار زیادی از گردشگران در شیراز به هنگام بهار طبیعت به شمار می‌رفته است.

هر سال با به انتها رسیدن بهمن، تلاش دستگاه‌های مسئول برای آراستن شیراز به نمادهایی از گل و سبزه، بیش از هر زمان، مشهود و ملموس می‌شود، تا هم چشم سر شهروندان را به دنیایی زیبا میهمان کنند و هم میزبانانی شایسته برای میهمانان نوروزی باشند، تلاشی که البته طی 2 سال گذشته و این ایام پر اندوه و دشوار کرونا و شیوع این بیماری نحس، معطوف به دلبری از شهروندان شد و کمتر، به سبب میزبانی خوب، بود.

به گزارش ایسنا، امسال هم شهرداری شیراز، آستین همت بالا زده تا همانند سال‌های گذشته، شهرراز را گل‌آرایی کند؛ اقدامی که اجرای آن به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز سپرده شده است و مسئولان این سازمان وعده کاشت 200 هزار مترمربع، گل، برای استقبال از بهار را داده‌اند.

روح‌الله مظفری، متولی سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز، در این خصوص گفت: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار مترمربع گل همچون بنفشه، میمون، شب بو، قرنفل، آنمون، همیشه بهار و مینا چمنی در راستای استقبال از نوروز و زیبا سازی محیط شهری کاشته شده و تا فرا رسیدن سال نو بیش از ۲۰۰هزار مترمربع انواع گل فصلی توسط سازمان و با همکاری مناطق یازده گانه شهرداری شیراز کاشته می‌شود.

مظفری افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به منظور اجرای فرش گل و المان‌های سبز نوروزی در اماکن گردشگری و فرهنگی ۴۰۰ هزار گل گلدانی از قبیل شب بو، میمون و اطلسی تهیه کرده که بزودی در محل‌های مورد نظر اجرا و نصب می‌شود تا با فرا رسیدن بهار زیبایی‌های شهرمان را بیش تر از پیش کنیم.

او گفت: به منظور ارتقاء کیفیت معابر و افزایش سرانه فضای سبز در سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار اصله درخت شامل نارنج، سرو ناز، زیتون تلخ، سرو نقره‌ای، زبان گنجشک و ۳۲ هزار درختچه از قبیل توری،ژونی پروس، پیروکانتا، کاج توپی، به ژاپنی و یاس، ۴۰ هزار مترمربع گیاهان پوششی که عمدتا از گونه های زرشک،برگ نو، رزماری، لاوان، پیچ امین الدوله، پیچ تلگرافی، لش انگشتی و یاس زرد و ۲۱ هزار متر مربع انواع رز در شهر شیراز کاشته شده است.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز ادامه داد: نصب بیش از ۴۰ المان سبز نوروزی در سطح شهر شیراز در دستور کار سازمان قرار دارد که امیدواریم این اقدام با رضایت شهروندان و مسافران نوروزی همراه باشد.

مظفری گفت: گلکاری‌های نوروزی با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری وایجاد شور نشاط بین شهروندان ومسافرین نوروزی با طراحی جدید در بولوارها، میادین و بوستان های شهر شیراز و همکاری مناطق یازده گانه شهرداری اجرا شده است.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز همچنین از شهروندان تقاضا کرد با توجه به فواید فضای سبز و اثربخشی المان‌های حجمی در زیبایی سیمای شهری و تاثیرات مثبتی که گل‌ها و گیاهان در روحیه دارند، در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا و با شهرداری همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار