سید حسن سیادتان افزود: تمام مراکز اقامتی استان برای نوروز آماده هستند و در مجموع همراه با اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها 25 هزار تخت اقامتی در استان فارس وجود دارد تا در ایام نوروز پذیرای مسافران باشند.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 08 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: تقویم‌های روی میز روزهای آخر زمستان را نشان می‌دهد، زمستانی که می‌رود تا جای خود را به بهار دهد هرچند بهار در شهر شیراز از همین روزها خود را نشان داده است و مسافران نیز رفته رفته به سمت این شهر پرجاذبه رهسپار شدند.

در دو سال گذشته گردشگری و سفر با رکود روبرو شده بود و فعالان این عرصه نیز چشم انتظار روزهای بهتر بودند که گویا بهار 1401 پایان انتظار است. پس از سه بهار که گردشگری در شیراز و دیگر نقاط به واسطه کرونا تعطیل بود، این روزها تمام دستگاه‌های مرتبط در حال آماده‌سازی شهر برای نوروز و مسافران هستند.

سید موید محسن‌نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اعلام پیش‌بینی برای حجم زیاد مسافر به شیراز و استان فارس در نوروز 1401 به تشریح اقدامات برای آمادگی نوروز پرداخت.

به گفته وی اقدامات نوروزی در دو سطح انجام شده که نخستین مورد آن تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی استان فارس است که با همت استانداری از مدت‌ها پیش تشکیل شده و ابلاغاتی را برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها انجام داده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه در این ستاد دستگاه‌های مختلف ذیل 13 کمیته دسته‌بندی شدند، گفت: برای هر دستگاه تکالیف و وظایفی مشخص شده که در ایام نوروز و شروع سفرها باید براساس این تکالیف عمل کنند.

پیش‌بینی حجم بالای مسافر در نوروز 1401

از آنجا که استان فارس در تمام شهرستان‌هایش دارای جاذبه است و مسافران بسیاری نیز به شهرستان‌ها سفر می‌کنند ستاد خدمات سفر نوروزی نیز در شهرستان‌ها تشکیل شده و به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس به فرمانداران برای آمادگی نوروز دستور العمل‌های لازم ابلاغ شده است.

وی معتقد است که با توجه به گسترش واکسیناسیون و کنترل شرایط کرونایی در استان و کشور نوروز امسال متفاوت از دیگر سال‌ها است و گردشگری استان فارس دوباره جانی تازه گرفته و پیش‌بینی می‌شود حجم زیادی از مسافران در نوروز 1401 وارد شیراز شوند.

محسن‌نژاد با بیان اینکه در سطح دوم نیز مراکز اقامتی و اماکن گردشگری تحت پوشش میراث فرهنگی استان اقداماتی انجام شده است، گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته می‌شود تا نوروزی امن و بی‌خطر برای مسافران رقم بخورد.

25 هزار تخت در مراکز اقامتی استان فارس

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه از سال 98 تاکنون هتل‌ها و مراکز اقامتی در رکود به سر می‌بردند، اظهار داشت: البته این فرصت خوبی برای تجهیز، بازسازی و به روزرسانی هتل‌ها و مراکز اقامتی بود و هتل‌ها نیز در این زمینه ورود کردند.

سید حسن سیادتان افزود: تمام مراکز اقامتی استان برای نوروز آماده هستند و در مجموع همراه با اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها 25 هزار تخت اقامتی در استان فارس وجود دارد تا در ایام نوروز پذیرای مسافران باشند.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه رزرو هتل‌ها از ابتدای اسفندماه آغاز شده و برخی از هتل‌ها نیز ظرفیت آنها پر شده است، بیان کرد: فعالان عرصه گردشگری امیدوارند سفرهای نوروزی 1401 آغازی برای فعالیت‌های گردشگری باشد و رونقی دوباره به هتل‌ها بازگرداند.

سیادتان از تخفیف 10 درصدی هتل‌های استان فارس برای ایام نوروز خبر داد و معتقد است: شروع سفرها جانی دوباره به گردشگری استان می‌دهد.

استقرار کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی در شیراز

روز گذشته نیز شهردار شیراز به ارائه بخشی از اقدامات مدیریت شهری برای ایام نوروز خبر داد که از جمله آنها می‌توان به پاکسازی ورودی‌های شهر از 10 کیلومتری شهر، رفع نواقص بوستان‌ها، انجام 170 کیلومتر مربع گلکاری و به کارگیری 39 هزار گلدان در کنار اجرای 82 المان شهری و استقرار کمپ‌های ویژه مسافران اشاره کرد.

به گفته سید احسان اصنافی کمپ زیباشهر، باغ جنت، میدان شیرودی و نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران آماده شده که در مجموع 220 کانکس و 2200 چادر می‌شود همچنین برای شرایط اضطراری 13 سالن ورزشی و 42 حسینیه آماده شده است.

 

اصنافی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌ها هم فضا مهیا شده است، تاکید کرد: همچنین 39 غرفه برای تنظیم بازاز و میوه در نظر گرفته شده و با توجه به پیش بینی حجم بالای مسافر در شیراز تدابیر ترافیکی لازم در خیابان‌های اطراف اماکن مذهبی و تاریخی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه 35 پارکینگ نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است، به برنامه‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: در حوزه فرهنگی مسابقات ورزشی و فرهنگی خیابانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از 25 اسفند در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار