معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان:
کد خبر: ۱۰۳۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 11 March 2022

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از برگزاری نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر توسط مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، وحید خادمی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر توسط مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در استان همدان به همت معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ انسجام گروه‌های سرود، اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود، جریان‌سازی، ترویج و تبلیغ سرود، توانمندسازی گروه‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعداد‌های پنهان، شناسایی و معرفی گروه‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در خصوص موضوعات جشنوراه تصریح کرد: موضوعات نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر «امید به آینده»، «ائمه اطهار (ع)»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ...)»، «نوجوان ایرانی، آینده‌ساز ایران»، «سبک زندگی»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، «مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و...» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» است.

وی با بیان اینکه در استان همدان شروع فراخوان جشنواره در دی ماه انجام شد، از حضور و ثبت‌نام ۱۳۲ گروه سرود در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: توسط این گروه‌ها ۱۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در استان ارسال شد که بعد از پایش، ۲۴ گروه به مرحله اجرای زنده سرود جشنواره استانی راه یافتند.

خادمی با بیان اینکه گروه‌های راه یافته به مرحله استانی در کانون بسیج همدان با اجرای زنده به رقابت پرداختند، عنوان کرد: از بین این گروه‌ها نیز پس از اجرای زنده، ۱۰ گروه با رأی داوران برای حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه دو گروه شاخص و منتخب استانی به رقابت‌های ملی و بین المللی راه خواهند یافت، بیان کرد: از بین ۱۰ گروه برتر راه یافته به مرحله استانی دو گروه یکی بر اساس رأی مردم در استان و همچنین یک گروه با نظر هیات داوران به عنوان گروه برتر انتخاب می‌شود و به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در خصوص نحوه انتخاب گروه سرود برتر با رأی مردم اظهار کرد: هر یک از گروه‌های منتخب از شبکه استانی و نرم افزار تلوبیون پخش خواهد شد که دریافت آرای مردمی نیز از طریق همین نرم افزار است.

وی با بیان اینکه برنامه اختتامیه استانی این جشنواره در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، یادآور شد: در مراسم اختتامیه علاوه بر معرفی دو گروه سرود برتر راه یافته به مرحله کشوری، از ۱۰ گروه راه یافته به مرحله استانی نیز تجلیل می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه کشوری نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر تابستان سال آینده برگزار خواهد شد که با توجه به ظرفیت خوب گروه‌های سرود استان امیدواریم در مرحله کشوری نیز بدرخشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار