معاون سازمان و سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از تولید ۱۵ هزار گلدان سبزه عید با استفاده از بذور غیر خوراکی مرکبات در فضای گلخانه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 13 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان گفت: این میزان سبزه در یک فضای گلخانه‌ای پانصد متر مربعی و با استفاده از بذر پرتقال جمع آوری شده از کارخانه‌های آبمیوه گیری تهیه شده است.

او گفت: این سبزه‌ها از ماندگاری و شادابی خوبی برخوردار هستند و هر گدان حاوی تعدادی بذر است که پس از بزرگ شدن به یک نهال تبدیل خواهد شد و بعد از ایام عید هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد در نهایت می‌توانیم نهالی داشته باشیم که مدت‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد و چندین سال عمر می‌کند.

معاون سازمان و سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: با کاشت سبزه مرکبات ازهدر رفت انواع بذر حبوبات و غلات جلوگیری خواهد شد و صرفه جویی در منابع آب، کاهش هدر رفت منابع و استفاده حداکثری از دانه‌های غیر خوراکی از دیگر مزایای کاشت سبزه مرکبات است.

این مقام مسئول بر اینکه اخیراً به جای استفاده از غلات و حبوبات، مبحث استفاده از دانه‌های مرکبات مورد توجه گروه‌های زیست محیطی قرار گرفته است، تاکید کرد و گفت: امیدواریم با جایگرین کردن دانه‌های غیر خوراکی به جای حبوبات و غلات گام مهمی در حفظ منابع برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار