مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: امسال این جمعیت در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۸ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات جهت امدادرسانی و پوشش حوادث احتمالی دایر کرده که به مسافران نوروزی خدمت ارائه می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 16 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر علی اکبری افزود: این تعداد پایگاه در محورهای ارتباطی حادثه خیز استان مستقر و در صورت بروز حوادث احتمالی جاده ای آماده امداد رسانی به عموم مردم هستند.

وی با ذکر اینکه این جمعیت در مجموع سه طرح نوروزی به مردم ارائه می کند، ادامه داد: این طرح ها همزمان با سراسر کشور در این استان از امروز آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل هلال احمر ایلام تاکید کرد: در اجرای طرح ملی خدمات امدادی و بشردوستانه که بیست و دومین طرح ملی ایمنی و سلامت به مسافرین نوروزی است، اعضای جوانان این جمعیت با برپایی سه پست ثابت، چهار پست سیار (سحاب) و ۲ پست در مناطق راهیان نور شهرستان های مهران و دهلران به مسافرین نوروری خدمات لازم را ارائه خواهند داد.

علی اکبری با بیان اینکه هدف از اجرای طرح، مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی است، بیان کرد: برنامه‌ها و خدماتی از جمله پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) با شعار نوروز ۱٤۰۱ سفر مسئولانه در قرن جدید قرن امید، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی(اطلاع رسانی و راهنمایی) توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در این طرح به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت کمک به معیشت خانواده های نیازمند در راستای تحقق اصول و اهداف جمعیت هلال احمر گفت: در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان امسال نیز طرح ملی هلال رحمت با مشارکت خیرین و داوطلبان به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه این طرح از اسفندماه سال جاری آغاز و تا اردیبهشت سال آینده به اجرا در خواهد آمد، تصریح کرد : خانواده های نیازمند متأثر از بیماری کووید ۱۹، بیماران صعب العلاج و نیازمند، خانواده های نیازمند مناطق کم برخوردار روستایی و شهری و خانواده زندانیان تحت پوشش طرح ملی هلال رحمت قرار خواهند گرفت.

علی اکبری اضافه کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

استان ایلام شهره به عروس زاگرس به دلیل داشتن آب و هوای منحصر به فرد و مناطق دیدنی و تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به ویژه ایام تعطیلات نوروزی است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار