مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس دلیل کمبود روغن در فارس را عدم تولید در کارخانجات عنوان کرد و گفت: با شروع فعالیت کارخانه‌ها از ۲ روز قبل، این کمبود به زودی جبران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 06 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: پیش از شروع ماه رمضان روغن خوراکی در فروشگاه‌های شیراز با کمبود روبه‌رو شده است. یکی از شهروندان شیرازی با اشاره به نبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های اطراف محل سکونتش می‌گوید: حدود 4 روز است که هر کدام از فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنم روغن موجود نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز با اشاره به نبود روغن مایع در فروشگاه‌ها می‌گوید: بعد از چند بار مراجعه برای خرید روغن موفق شده یک روغن جامد یک کیلویی خریداری کند.

یکی از فروشندگان نیز با تایید کمبود روغن در سطح شهر به این نکته اشاره می‌کند که توزیع‌کنندگان روغن در پاسخ به درخواست ما برای خرید روغن می‌گویند روغن تولید نشده و در بازار موجود نیست و همین مقدار روغن موجود در بازار نیز تولید قبل از نوروز است.

صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان فارس موضوع کمبود روغن را رد نکرد و گفت: به دلیل تنشی که بین روسیه و اوکراین وجود دارد بحران کمبود روغن یک موضوع جهانی است و البته در ایران به ویژه استان فارس این کمبود کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات تولید روغن از چند روز قبل از نوروز تعطیل بوده‌ و تولید روغن نداشته‌اند ولی از 2 روز پیش فعالت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: سهمیه روغنی که به فارس تخصیص داده شده در حال تامین است و کمبودی که بازار است به زودی جبران می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع روغن هستند و از طرف دیگر شرکت‌های خصوصی واردکننده روغن و انجمن روغن نباتی کشور نیز در حال تامین مورد نیاز روغن است، عنوان کرد: در برخی موارد کمبود روغن تصنعی است و سودجویان به بهانه ارز و غیره این کمبود را در بازار ایجاد می‌کنند.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس نیاز ماهانه استان 9 هزار تن روغن است که حتی بیش از آن نیز تامین می‌شود.

90 درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تامین و حدود 10 درصد نیز در داخل تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار