کد خبر: ۱۰۳۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 11 April 2022
معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر در کشور شاهد افزایش  مقطعی گوشت قرمز بودیم لذا با هماهنگی انجام شده اقدام به واردات گوشت گرم و منجمد شد.
 
به گزارش تابناک همدان، حسین فضلی ادامه داد:  ۱۶۳ تن سهمیه استان است که با قیمت ۱۰۵ تا ۱۲۰ هزار  تومان عرضه می شود.
 
وی اعلام کرد: با این ترکیب ران گوساله کارتنی منجمد وارداتی برای مصرف کننده  ۱۱۵ هزار تومان، سردست گوساله ۱۰۵ هزار تومن، گردن ۱۰۵ هزار  تومان، راسته گوساله کارتونی ۱۲۰ هزار تومان و قلوه گاه ۸۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

فضلی گفت: این نرخ گذاری تحت عنوان طرح ضیافت ماه رمضان و طرح تنظیم بازار تخصیص داده شده است و امروز توزیع آن شروع می‌شود؛ و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد


وی در رابطه با گوشت گوساله داخلی منجمد هم گفت: حدود ۲۵ تن گوشت منجمد داخلی داریم که قیمت آن بین ۷۵ هزار و ۵۰۰  تومان تا ۱۰۵ هزار تومان شامل مخلوط درهم ۹۰ هزار تومان، ران ۱۵۰ هزار تومان، سردست ۹۵ هزار تومان، راسته ۱۰۵ هزار تومان، گردن ۹۵۰۰۰ تومان و قلوه‌گاه ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

فضلی افزود: مقدار ۲۰ تن  گوشت گوسفند منجمد تولید داخلی نیز دارا هستیم که از قیمت ۷۸ هزار و ۷۵۰  تومان تا ۹۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد شامل ران گوسفند ۹۵۰۰۰ تومان، سردست ۸۵ هزار تومان راسته ۹۵ هزار تومان، گردن ۷۸ هزار و ۷۵۰ هزار تومان و قلوه‌گاه گوسفندی ۵۵۰۰۰ تومن قیمت آن تعیین شده است.
 
وی با بیان اینکه این تخصیص‌ها در قالب طرح ضیافت در نظر گرفته شده و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد:  پیگیر هستیم گوشت گرم وارداتی که وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات کرده است سهمیه بگیریم که به محض تخصیص و مجوز شروع به توزیع آن در راستای تنظیم گوشت قرمز در استان کنیم.

وی اظهار کرد: طی روز‌های  گذشته به خاطر تخصیص گوشت منجمد وارداتی و داخلی گوسفندی و گوساله‌ای شاهد کاهش قیمت  دام زنده در میادین عرضه دام بوده‌ایم و قیمت دام زنده از ۷۵ هزار تومان به ۶۸ هزار تومان رسیده که این روند ادامه  خواهد داشت و دولت تصمیم دارد تا بازار گوشت قرمز را تنظیم کند.

فضلی  اضافه کرد:در رابطه با گوشت مرغ نیز یک سهمیه ۳۴۰ تن مرغ منجمد وارداتی برای طرح ضیافت ماه رمضان داریم، اما به دلیل فراوانی مرغ  در حال حاضر و  مرغ گرم پایین‌تر از نرخ مصوب در حال توزیع است نیازی فعلا به توزیع آن ندیدیم، اما برای آن هم اقشار کم در آمد و جامعه هدف مورد نظر را شناسایی کرده ایم و هر وقت که نیاز به توزیع مرع منجمد باشد در راستای طرح ضیافت و تنطیم بازار  نسبت به آن اقدام خواهد شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار