شب قدر، شب برکت، رحمت و مغفرت الهی است و حرم مطهر حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) ویژه برنامه‌هایی را برای این شب تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شب قدر، نعمت و رحمتی است که خداوند منّان به انسان مرحمت فرموده است. در این شب، خداوند راه بندگی را هموار و ابزار رشد و تکامل را بیش از پیش در اختیار آدمیان قرار داده است. به بندگان خویش مهلتی داده تا مقرب او شوند و از باده معرفت او بنوشند.

این مهمانی و فراخوان بهانه‌ای است تا بندگان عاصی و فراری را به طوق بندگی خویش بکشاند و از بندگی طاغوت و هوا و هوس برهاند. در این ضیافت سفره‌ای گسترانید، به وسعت قرآن، با مائده‌های آسمانی، و از جنس نور؛ تا دل و جان آدمی را از زلال معرفت خویش صفا بخشد و مهمان را به جایی برساند که معبود خویش را آنگونه که هست ببیند و دیده از هرچه غیر اوست برگیرد و جهان در نظرش ناچیز شود و پایکوبان بیاید و جانباز این درگاه شود.

همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام میزبان زائران و مجاوران خواهد بود.
این ویژه برنامه‌ها از ساعت 22 و30 دقیقه در شبستان امام خمینی (ره) با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز و در ادامه، از ساعت 30 دقیقه بامداد، دعای ابوحمزه ثمالی قرائت خواهد شد. از ساعت 1 و 45 دقیقه سخنرانی مذهبی و از ساعت 2 و 25 دقیقه تا 3 بامداد، مراسم قرائت دعای قرآن برگزار می‌شود.

31 فروردین 1401 در شب 19 ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر توسط سید عباس انجوی و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بینا زاده، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

همچنین روز جمعه 2 اردیبهشت ماه، در شب 21 رمضان که مصادف با شب شهادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام است، حاج مهدی سروری و حاج سعید خائف پناه دعای جوشن کبیر و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌کنند. در ادامه آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن، دعای قرآن توسط ایشان، قرائت می‌شود.

 

چهارم اردیبهشت ماه، همزمان با شب 23 ماه مبارک، مراسم ترتیل خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت 21 و 45 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه با نوای برادر مهدی کشاورز برگزار می‌شود. در ادامه دعای جوشن کبیر توسط حاج خلیل نگهبان و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود. سپس حجت الاسلام و المسلمین سید مظاهر حسینی، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم شب قدر، مناسب‌ترین فرصت برای بندگان خداست. مؤمنان در این شب‌ها، با حال و هوایی غریب، در آرزوی وصل، دلی بی شکیب دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار