سومین حرم اهل بیت (ع) از امشب میزبان مراسم احیای لیالی قدر خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس: امت روزه‌دار ایران اسلامی در سالی که عید نوروزش امسال و به سبب تمهیدات کرونایی و واکسیناسیون گسترده، متفاوت از دوسال گذشته با حالی خوب‌تر و حوّل حالِنایی دیگر با صله رحم و پوشیدن رخت بهار رنگی تازه به گرفت، در لیالی احیا نیز لباس قدر پوشیده و به احیا و مناجات، شب را به سحر خواهند رساند.

به همین منظور آیین احیای شب‌های قدر که با فیض منبر حضرت آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ‌ولی‌ فقیه در فارس و حجت‌الاسلام «محمد کیخا» حال و هوایی خاص می‌یابد از امشب ساعت ۲۲:۳۰ در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز برپا خواهد شد.

تلاوت قرآن توسط قاری برجسته «حسین پرندک» و مناجات و قرائت دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی از دیگر بخش‌های این آیین دینی است.

هیات‌های مذهبی شیراز نیز همه ساله و با شروع ایام ماه مبارک رمضان دست به کار شده و با افطاری، اطعام به ایتام و برگزاری مراسم شب‌های احیا و سوگواری شهادت امیرالمومنین علی(ع) دین خود را ادا می‌کنند.

‌هیات فدائیان حضرت سیدالشهدا (ع) نیز همچون همیشه در قدر دانستن این شب‌ها پا پیش نهاده و به همراه پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) و کانون فرهنگی حضرت سیدالشهدا (ع) در این شبهای مبارک به میزبانی از روزه‌داران عزیز در شب‌های قدر می‌نشینند.

این مراسم که سخنران آغازین آن حجت الاسلام «عارف پور»، نماینده ولی فقیه در لشکر ۱۹ فجر فارس است با مداحی «سید جعفر پاک فطرت»، «علی شاهینی»، «حسن اسماعیلی»، «امیر هنرور» و «غلامرضا حیاتی پور» حس و حال خاصی خواهد یافت.

‌مراسم شب‌های قدر از ساعت ۲۳ امشب در بلوار شهید چمران، جنب بیمارستان مرکزی شیراز (MRI) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار